Svullen redan? V: 22
Är i v; 22 och har redan jättesvullna ben. Blir liksom en grop i benet om jag trycker hårt på det. Någon mer som har svullnader så tidigt???
Är i v; 22 och har redan jättesvullna ben. Blir liksom en grop i benet om jag trycker hårt på det. Någon mer som har svullnader så tidigt???
Det kom senare för mig, runt v.30 tror jag, men som med allt annat är det individuellt. (Händerna där emot började svullna redan runt v.25.)
Mitt tips - skaffa stödstrumpor!! Jag drog mig för det för det kändes tantigt, men när jag äntligen slog till blev benen - och jag - mycket gladare.
Stödstrumpor ftw! Det är bästa köpet! Har tre par nu men ska nog köpa fler. Hjälper dessutom att förebygga åderbråck. Jag köpte mina i v22.
För att få rätt storlek ska du mäta omkretsen runt vaden (tjockaste delen) och fotleden. Gör det på morgonen gärna innan du ens gått upp. Jag har köpt mina på apoteket, jag tycker att de är kanonbra. De som heter "work" är skönare än de som heter "design", tycker iaf jag. Alla apotek verkar ha samma märke och det finns flera olika modeller. Du kan öppna zip-lock påsen och känna på dem. Lycka till!
Tack för tipsen! Undrar väl mer om det är normalt att svälla såhär tidigt? Har haft 4 havandeskapsförgiftningar och är lite nojjig. Har aldrig svällt upp innan v: 34 innan.
Tack för tipsen! Undrar väl mer om det är normalt att svälla såhär tidigt? Har haft 4 havandeskapsförgiftningar och är lite nojjig. Har aldrig svällt upp innan v: 34 innan.
Liten2016: Min BM tycker att allt är "normalt" *haha* Frågar för att jag känner mer tillit till andra gravida kvinnor. Lycka till med din första bebis och tack för svaret ändå<3