När tycker du att man är vuxen?
Nu menar jag inte när man är vuxen på pappret, utan vilken ålder du börjar känna att man är vuxen (eller varierar det?).
Vid ålder...:
Nu menar jag inte när man är vuxen på pappret, utan vilken ålder du börjar känna att man är vuxen (eller varierar det?).
Vid ålder...:
När föräldrarna börjar tackla av. När ens favoritskådespelare börjar dö som flugor. När ungarna börjar bli vuxna. Eller vänta gick jag direkt från ungdom till medelåldern nu? Vuxen blir jag aldrig.
Oj vilken svår fråga. Vad innebär det att vara vuxen egentligen? Är det mognad? Isåfall tycker väl de flesta 16 åringar att de är vuxna. Handlar det om personlig utveckling så har jag utvecklats mycket från 18-26 år. Handlar det om livserfarenhet så kan man ju ha gått igenom mer som 16 åring än vad en annan människa gör i hela sitt liv. Men handlar det om personligutveckling så kanske man aldrig blir vuxen för man lär ju sig nya saker hela tiden genom livet. Så jag vet faktiskt inte. Jag kan väl återkomma med svar kring 80 års ålder :p
Vid 25, när hjärnan växt färdigt.
Vid 25, när hjärnan växt färdigt.
Man kanske borde höja myndighetsåldern.
Jag tycker att man blir vuxen vid 25 års ålder.
Egentligen tidigare än 18(ja, jag känner till när hjärnan är färdigväxt). Se bara förr, barn arbetade och tog en massa ansvar. Inte för att jag är för det, men det visar ändå att man inte måste räkna vuxenpoäng upp i 40-årsåldern. Hade det varit så ödesdigert med unga människor med ansvar hade mänskligheten dött ut för länge sen. Dessutom, det är av misstag man lär.
Vid 25.
Över 30 faktiskt men det fanns inte med :D
Svårt att säga . Jag tycker det har och göra med mognad. Jag menar vissa blir vuxna tidigare än andra .
Jag tycker en person ska uppfylla vissa punkter för att kalla sig vuxen.
Jag menar har personen flyttat hemifrån , ansvars känsla och framtidsutsikter så är de vuxna englit mig.
Så därför kan åldern variera.