Vi med partner i fängelse/stödgrupp
Jag har haft anhörig på anstalt för några år sedan, min bror. Idag arbetar jag på anstalt.
Jag har haft anhörig på anstalt för några år sedan, min bror. Idag arbetar jag på anstalt.
Jag har haft anhörig som suttit på anstalt och jag har även jobbat på anstalt.
Det vet jag tyvärr inte jag jobbade på anstalt inte häkte, men det går nog ringa och fråga
Jag vet ibland tar det väldigt lång tid med saker och ting och jag vet inte alltid varför. När jag arbetade som kriminalvårdare på en anstalt var det en intagen vars fläkt i rummet varit trasig och han hade bett om ny i flera veckor. Detta var mitt i högsommar. När han sa detta till mig gick jag och hämtade en i källaren gick till VB fick den plomberad och godkänt på en gång detta tog 10 min??? En annan hade en trasig lampa som han bett om väldigt länge samma där jag gick och hämtade en på direkten tog 5 minuter. Vet att dom intagna sa att dom inte ville jag skulle sluta där då det händer saker när jag jobbade där, dom menade att det gick fort allting.
Dom måste ha suttit av en viss tid av sitt straff och sen beror det på vad dom är dömda för.