• Vinter16

Försäkringsbedrägeri

Har haft en brand i källaren och allt är förstört, hade inte jätte dyra grejer i mitt förråd men vågar man överdriva lite när man skriver skadeanmälan från sin hemförsäkring? Alltså skriva att det fanns dyrare grejer där än vad som är sant..

• Svar på tråden Försäkringsbedrägeri
  • evaeva18

nä gör inte det de vill ju endå ha kvitto på allt

• Vinter16

Är nog för feg för att göra det hehe men anledningen är för att man betalar massa skatt, försäkringar, facket (som festar bort pengarna) och det är sällan nånting händer (aldrig hänt nått för mig) så när man väl får nytta av en försäkring så vill man ha nått för det alltså inte bara få några hundra i ersättning.. Man det kanske bara är jag :)

• Holma
    Vinter16 skrev 2016-02-29 09:01:52 följande:

Är nog för feg för att göra det hehe men anledningen är för att man betalar massa skatt, försäkringar, facket (som festar bort pengarna) och det är sällan nånting händer (aldrig hänt nått för mig) så när man väl får nytta av en försäkring så vill man ha nått för det alltså inte bara få några hundra i ersättning.. Man det kanske bara är jag :)

Skatten du betalar går ju till massor du utnyttjar varje dag
  • Välling

Självklart berättar man SANNINGEN av just den anledningen att när man råkar ut för något där man har något mer värdefullt vill man ha ersättning för det och inte bli tagen för en bedragare!

• Topcom
    Vinter16 skrev 2016-02-29 09:01:52 följande:

Jösses vilket löjligt sätt att se på saken.
  • Vinter16

Skatten går till saker jag använder varje dag? Som vadå, ge gärna exempel

• Maria 434
    Vinter16 skrev 2016-02-29 12:13:29 följande:

Skatten går till saker jag använder varje dag? Som vadå, ge gärna exempel

Köper du receptbelagd medicin?

Besöker du läkare, gyn, vårdcentral, etc?

Har du gått i skolan, dagis?

Fick du barn/studiebidrag som liten?

Har du barn?

Jobbar du?

Etc etc etc

Vet du verkligen ingenting om var skatterna går?
  • Vinter16

Nej jag köper inte receptbelagd medicin och väldigt sällan vårdcentralen, blir väll tandläkaren då och det betalar jag en hel del till som alla andra! Ja jag jobbar och betalar därmed skatt.. Och pengarna som är över går till skatta bilen, försäkringar på allt man har osv.. att jag dagligen har nytta av det kan jag verkligen inte påstå!

• nevermind
    evaeva18 skrev 2016-02-29 05:20:25 följande:

nä gör inte det de vill ju endå ha kvitto på allt

Det ville de inte när det brann hos oss.
  • Stjärnstoft
    Vinter16 skrev 2016-02-29 13:06:10 följande:

Nej jag köper inte receptbelagd medicin och väldigt sällan vårdcentralen, blir väll tandläkaren då och det betalar jag en hel del till som alla andra! Ja jag jobbar och betalar därmed skatt.. Och pengarna som är över går till skatta bilen, försäkringar på allt man har osv.. att jag dagligen har nytta av det kan jag verkligen inte påstå!

Man kan väl konstatera att du antagligen gått i skola?? Att du kör din bil på allmän väg? Att du iaf besökt vårdcentralen även om det inte behövts ofta - men den finns där ifall du behöver....och så även akutsjukvården/sjukhus. 
    Tandläkare - ja det är inte gratis direkt - men det du/jag betalar är ändå en bråkdel av vad det faktiskt kostar...
    Branden ni hade, släckte ni själva eller kom brandkåren?? Och den inte kom så fanns den iaf bara ett telefonsamtal bort ifall det hade behövts. 
    Man hör detta så ofta "jag får inget för mina skattepengar". Vi är hemmablinda, bortskämda och naiva som tror att alla samhällsfunktioner "bara finns där". Vi har byggt upp, och underhåller dem gemensamt med våra skattepengar. 

Och angående försäkringsbedrägeri....det är inte bara olagligt utan dumt. Alla kostnader som försäkringsbolagen har för utbetalda försäkringskostnader slår tillbaka på alla försäkringstagare i form av högre premier. Så även dig. 
  • Vinter16

Äässch nu får du nog lugna ner dig lite va, man kan inte följa alla regler det vet väll alla speciellt dom högre upp, politiker som åker taxi för flera hundra tusen av våra skattepengar, kommunal som festar och har sig, ja ni vet.. ;)

• Stjärnstoft
    Vinter16 skrev 2016-02-29 13:42:23 följande:

Äässch nu får du nog lugna ner dig lite va, man kan inte följa alla regler det vet väll alla speciellt dom högre upp, politiker som åker taxi för flera hundra tusen av våra skattepengar, kommunal som festar och har sig, ja ni vet.. ;)

Well, har aldrig försvarat sådant beteende heller. 
    Men två fel gör inte ett rätt.
    Andras felaktiga beteende är inte en ursäkt för dig att göra fel...
  • Vinter16

Nej jag snattar inte från affärer, har råd att betala min mat :)

• Holma
    Vinter16 skrev 2016-02-29 14:19:13 följande:

Nej jag snattar inte från affärer, har råd att betala min mat :)

Då så , då behöver du inte lura försäkringsbolaget då om du har pengar så du klarar dig ????????????
  • Vinter16

Holma du verkar väldigt uppjagad, det är inte bra för hälsan med inre stress :)

• Holma
    Vinter16 skrev 2016-02-29 15:00:39 följande:

Holma du verkar väldigt uppjagad, det är inte bra för hälsan med inre stress :)

Så uppjagad så jag skrivit 2 inlägg i denna tråd , haha
Svar på tråden Försäkringsbedrägeri