• Anonym (111)

Mat som håller en hel dag i väskan?

Hej.
    Ska på studieresa snart och själva bussresan är från 07:00 till 14:30.
    Det är alltså mat som kommer vara i väskan från 06:00 till då jag äter det, vilket antagligen är på kvällen. 

Frågan är dock vad man kan ta med sig som både är mättande men som också går att ha i väskan i flera timmar utan att den blir dålig?
    Kall mat som egentligen ska vara varm klarar jag inte av att äta.

Om man steker kokt potatis i olja, gurkmeja och salt och har röran sedan i en baguette, blir den dålig då i slutet av dagen tror ni?
    Vad kan man annars ha i en baguette, eller på en macka?
    Finns det annat förutom mackor och baguette som man kan ta med sig annars?? 

Tacksam för svar. <33

• Svar på tråden Mat som håller en hel dag i väskan?
  • Lena

Kokta ägg oskalade klarar det bra. Rökt kött lika så

• Eleonor01

Jag lägger kylklampar i min vanliga väska när jag jobbar natt. Funkar super

• Anonym (husmor)

En vegetarisk linsgryta i mattermos är perfekt att ha med tillsammans med ett gott bröd att äta.

• Eleonor01

Jag lägger kylklampar i min vanliga väska när jag jobbar natt. Funkar super

• Milleman

Pannkakor i termos. Häll kallt vatten i termosen och ha i kylen över natten. Sen lägg i kylskåpskalla pannkakor på morgonen (när du torkat ur termosen :P) de är ju inte kalla på kvällen men håller sig.

En baguette låter gott. Har du inga kylklampar? Då kan du ha pastasallad i en påse och knyta fast på kylklampen.

• Mellanmjölkens land

Ta en kylväska och stoppa ner vad du nu kan tänka dig att äta kallt. Det är en fördel om det kan frysas/kylas lite extra innan det hamnar i kylväskan Lägg sen ner frysta grönsaker i en burk som kylklamp. Vi har gjort så vid längre resor och det har funkat bra.

• Tow2Mater

En konservburk tonfik och en konservöppnare.
    Och en konservburk svarta oliver.

Svar på tråden Mat som håller en hel dag i väskan?