• Resande

Högt blodtryck v.38

Så länge du går på kontroller några ggr i veckan och ringer fl vid minsta lilla ökad symptom så är det nog ingen större fara. Får du väldigt ont i magen eller huvudet, flimmer för ögonen eller liknande så ring omedelbums. Ha även koll på att bebis rör sig som den brukar. Blir du orolig så ring och be om extra koll. Tur att det inte är långt kvar nu!

• Resande

Se till att mäta på samma sida. Mitt visar alltid högt på höger arm och därför kollar vi där så det inte blir missvisande. Vad konstigt att det kan pendla så extremt! Hoppas du blir inlagd och ev igångsatt när ni har så galet långt till fl. Lycka till!

• Resande

När jag fick högt bt med förra graviditeten så gick den inte ner förrän ett bra tag efter fl. Den här gången tvingas jag medicinera. Kan ju vara klokt för dig att få medicin om ni ändå har såna riskfaktorer. Annars är det inte så dumt med igångsättning heller. Bra de har koll på dig! Åk inte hem utan en tydlig plan.

• Resande

Men jösses vad det pendlar! Nu har du lägre bt än jag med blodtryckssänkande.

• Resande

Hoppas medicinen hjälper! Bra de har koll på dig. Håller tummarna bebis kommer snart.

Svar på tråden Högt blodtryck v.38