• Bär

    Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

    Hej alla!


    I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

    Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande


    Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

  • Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Summerstriker

    Hej, jag följer gärna med här, roligt att ha någon annan att följas åt med!
    Jag är på mitt första försök efter MF i december. Efter missfallet bestämmer vi oss för att vänta lite. Så nu kör vi igång på första försöket efter missfall, men 3e försöket sammanlag.

  • Bär
    Summerstriker skrev 2016-02-29 17:26:01 följande:

    Hej, jag följer gärna med här, roligt att ha någon annan att följas åt med!
    Jag är på mitt första försök efter MF i december. Efter missfallet bestämmer vi oss för att vänta lite. Så nu kör vi igång på första försöket efter missfall, men 3e försöket sammanlag.


    Beklagar ditt MF, vad jobbigt..


    Kör du med ägglossningstest för att ha extra koll eller kör ni bara på?
    Vi tänkte testa att bara köra på dom första månaderna, har det inte hänt något till sommaren så satsar vi på ägglossningstest för att veta mer exakt :)


     

  • Summerstriker
    Bär skrev 2016-02-29 19:46:58 följande:

    Beklagar ditt MF, vad jobbigt..


    Kör du med ägglossningstest för att ha extra koll eller kör ni bara på?
    Vi tänkte testa att bara köra på dom första månaderna, har det inte hänt något till sommaren så satsar vi på ägglossningstest för att veta mer exakt :)


     


    Jag har inte kört på ägglossningstest dom två första försöken, var som mer händer det så händer det. Slutade med p-piller i oktober och blev då gravid på andra mensen utan att vi tänkte på när äl var eller något. Men efter missfallet har min mens blivit väldigt sen och oregelbunden. Så ska ta äl-tester denna månad bara för att se när den är.
    Vill egentligen inte stressa upp mig så mycket. Men ska se hur det fungerar! :)
  • lizkan

    Jag har ÄL på måndag men vi ska vänta till ÄL i april, då ska vi göra vårt första försök ???? Jag hänger gärna på här! Kul att följas och se hur det går för er! ???? Vi tänkte precis likadant, att vi bara kör på fram till sommaren och har det inte hänt något då så ska vi börja kolla ÄL-test och så vidare ????

  • Bär
    Summerstriker skrev 2016-02-29 20:58:09 följande:
    Jag har inte kört på ägglossningstest dom två första försöken, var som mer händer det så händer det. Slutade med p-piller i oktober och blev då gravid på andra mensen utan att vi tänkte på när äl var eller något. Men efter missfallet har min mens blivit väldigt sen och oregelbunden. Så ska ta äl-tester denna månad bara för att se när den är.
    Vill egentligen inte stressa upp mig så mycket. Men ska se hur det fungerar! :)

    Jag har ju också oregelbunden mens, men det har jag haft i några år nu. 
    Borde egentligen testa äl-tester jag med, men det här är vårat första försök och tänkte ge det ett par månader innan jag prövar!


    Tror dock att jag har äl nu, eller precis haft. För jag har haft en molande värk i magen sedan igår, nästan som mensvärk och det spänner lite i nedre delen av magen. 
    Så vi har försökt mysa på det varje dag sedan i fredags Skrattande

  • Bär
    lizkan skrev 2016-03-03 09:21:36 följande:

    Jag har ÄL på måndag men vi ska vänta till ÄL i april, då ska vi göra vårt första försök ???? Jag hänger gärna på här! Kul att följas och se hur det går för er! ???? Vi tänkte precis likadant, att vi bara kör på fram till sommaren och har det inte hänt något då så ska vi börja kolla ÄL-test och så vidare ????


    Välkommen!! :D
    Alltid kul att följa andra som börjar med sitt första försök!

    Jag vet som sagt inte när jag har ÄL, pga oregelbunden mens. Så den kan vara allt mellan 28 februari - 9 mars gissar jag på. Så vi kör på nästan varje dag :D


    Vore rätt häftigt om det tog sig på första försöket, men det är inget jag förväntar mig. Men har en otålig sambo här hemma som vill ha bebis nu, haha :D

  • Summerstriker
    Bär skrev 2016-03-03 19:05:05 följande:

    Jag har ju också oregelbunden mens, men det har jag haft i några år nu. 
    Borde egentligen testa äl-tester jag med, men det här är vårat första försök och tänkte ge det ett par månader innan jag prövar!


    Tror dock att jag har äl nu, eller precis haft. För jag har haft en molande värk i magen sedan igår, nästan som mensvärk och det spänner lite i nedre delen av magen. 
    Så vi har försökt mysa på det varje dag sedan i fredags Skrattande


    Jag är rädd att man ska bli mer stressad än vad man redan är om man börjar med äl-tester! Så vi får se ifall vi använder oss av de eller om vi kör på en månad till utan och sen börjar efter nästa mens. Om det nu inte skulle ta sig direkt vill säga! :)
  • Bär
    Summerstriker skrev 2016-03-03 22:26:36 följande:
    Jag är rädd att man ska bli mer stressad än vad man redan är om man börjar med äl-tester! Så vi får se ifall vi använder oss av de eller om vi kör på en månad till utan och sen börjar efter nästa mens. Om det nu inte skulle ta sig direkt vill säga! :)
    Ja, det är det jag också är. Så vi kommer nog köra på såhär ett tag till.
    Om det inte tar sig direkt som du säger :D
  • Bär

    Sedan igår har jag börjar fått en molande värk i magen, typ som mensvärk och jag är bara på dag 16 i menscykeln och jag får nästan alltid mensvärk på dag 22, oavsett hur lång tid det är kvar till mens.

    Enligt min app ska jag inte ha mens förrän 16 mars, men den kan dyka upp allt mellan 13-23..

    Så jobbigt med oregelbunden mens..

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??