Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

Vill "göra slut" med pappa

Har du berättat för honom att du upplever att han är annorlunda när han är ensam med dig, och när han är med frun? Har du gett honom tydliga exempel på detta? I så fall, hur har han reagerat på det?

• Utflykt i verkligheten
    Troloose skrev 2016-02-29 19:19:04 följande:

Vi eller åtminstone jag har i många år försökt föra en dialog med honom men inget verkar nå fram till honom. Han reagerar med att ignorera problemet. I hans värld så värld så tror han att det skall uppstå någon slags acceptans med tiden hos mig istället. Vilket det uppenbart inte kommer. Är lika upprörd nu som jag varit under alla dessa år.

Vet inte om ett uppehåll på ett par månader är det som kanske behövs för att han ska öppna sig och förstå.

Om han inte efter en tydlig förklaring gällande hans personlighetsförändring, som jag har uppfattat att det här handlar om, så kommer nog inte heller ett uppehåll att ändra på den saken.

Så min värld finns det bara två val; Antingen accepterar du läget, eller så bryter du med honom helt.

Om du väljer att bryta med honom så får du nog tyvärr räkna med att du ses som den oresonlige och "den onde".
Svar på tråden Vill "göra slut" med pappa