• Anonym (Mamma till flera)

17 åring utkastad. krävs på halva hyran. hjälp

Kort historia kort.

Min sambo har en som som ej är myndig än.
    Han bor hos mamman sedan 2 år. Pga av att han inte klarar av mig. Sambon o sonen träffas ofta o gör saker.

Mamman till pojken har träffat en ny man. Min sambos bror.
    Nu ska dom flytta ihop. Och sonen ska få egen lägenhet.

Nu får vi ett samtal där mamman kräver min sambo att han ska betala halva sonens boende kostnad.
    Han betalar idag underhåll.

Är min sambo skylldig o betala halva sonens boende kostnad för att mamman ska kunna flytta ihop med sin nya??
    Det är ju inget vi valt.
    Har givetvis erbjudit sonen o bo här. Men han vill inte. Han vill inte heller flytta med mamman.

Hur fan gör man i detta lägge??
    Vi har inte råd ? Och varför ska vi betala halva för mamman ska kunna flytta ihop med nya.

Kan soc hjälpa??
    Bostadsbidrag ?

• Svar på tråden 17 åring utkastad. krävs på halva hyran. hjälp
  • Anonym (Anna)

Stackars pojke säger jag. Pappa har rn kvinna pojken inte kommer överens med. Pappa väljer sin nya kärlek framför sitt barn.

Mamma träffar ny man. Även hon väljer in nya kärlek framför sitt barn.

Föräldrarna är försörjningsskyldiga till han är 18 eller går ut gymnasiet. De borde ta betydligt mycket större ansvar än de gör. Och du också eftersom du är anledningen till att han inte kan bo hos pappa.

• Anonym (!)

Stackars barn , hur kan man som mamma o pappa till ett barn man förhoppningvis älskar göra så här .
    Bristande föräldraskap .

Handlar inte om det.

Min sambo o jag har barn ihop. Varit tillsammans i många år. Pga av regler i våran familj valde pojken o flytta.

Sen att vi ska behöva betala för att dessa 2 ska flytta ihop.

• Anonym (!)
    Anonym (Mamma till flera) skrev 2016-02-29 21:30:59 följande:

Handlar inte om det.

Min sambo o jag har barn ihop. Varit tillsammans i många år. Pga av regler i våran familj valde pojken o flytta.

Det handlar om att ni måste komma på ett sätt så pojken kan bo hos er i så fall . Detta är sjukt .
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mamma till flera) skrev 2016-02-29 21:30:59 följande:

Handlar inte om det.

Handlar inte om det. Det kanske är er tur att anpassa er. Ni har inte haft honom på flera år? För att era regler är viktigare. Ni betalar så att ni får ha era regler ifred eftersom det är så viktigt.

Regler som inte dricka alkohol.
    Att här finns flera barn. Hos mamma ensam barn.

Han har ej bott här på 2 år. Men de har bra kontakt.

Ska jag ta vårat gemensamma barn o flytta då ? Så sonen kan flytta in.

Här har alla benen samma regler.
    Han är välkommen o bo här. Men vill inte. Han vill inte heller bo med sin farbror.

Är det inte mammans skyldighet o betala då? Eller vänta med o flytta ihop??

• Anonym (Varför?)

Vad är orsaken till att han inte klarar av dig? Om han dessutom har syskon hos er så borde ni väl jobba på att klara ut de problemen så att han kan bo med sin pappa och syskon istället?

• Anonym (A)

Har han möjlighet att få en egen vrå hos er? I så fall får han väl göra som de flesta tonåringar som inte gillar föräldrarnas regler- gilla läget.

Antingen får han flytta med mamman eller bo hos er. Om mamman flyttar till något som är så litet att han inte får plats, så får hon stå för lägenheten för honom tycker jag.

Kan dock tycka att en 17-åring är i yngsta laget för att bo själv. Kommer han klara av att sköta skolan, äta någorlunda bra, inte dricka för mycket alkohol? Om man inte är säker på att han kan vara mogen nog för att hantera detta, så tycker jag nog att det finns mer än bara kostnadsfrågan att fundera på.

• Anonym (!)
    Anonym (Mamma till flera) skrev 2016-02-29 21:46:42 följande:

Regler som inte dricka alkohol.
    Att här finns flera barn. Hos mamma ensam barn.

Han har ej bott här på 2 år. Men de har bra kontakt.

Ska jag ta vårat gemensamma barn o flytta då ? Så sonen kan flytta in.

Här har alla benen samma regler.
    Han är välkommen o bo här. Men vill inte. Han vill inte heller bo med sin farbror.

Är det inte mammans skyldighet o betala då? Eller vänta med o flytta ihop??

Alla barn samma regler ? Då är alla barn lika gamla då antar jag ?
    Denna kille behöver sin pappa mera än någonsin just nu o då får man i ditt fall backa lite . Han är 17 år .
  • Myling

Sen när får tonåringar som inte gillar sina föräldrars regler flytta-hemifrån-bidrag???

Svar på tråden 17 åring utkastad. krävs på halva hyran. hjälp