Gravid Trots piller. Obs. Långt.
För några veckor sen fick jag reda på att Jag var gravid. Trots skydd av cerazette minipiller. Det kom som en chock. Samtidigt är jag snart 29 år, har en 8 årig tjej och pappan till detta barnet är samma som till tjejen. So far so good. Men vi är inte tillsammans, vi bor inte ihop, vi vet inte vart vi står. Dottern har vi varannan vecka men ses väldigt ofta, vi umgås utan barn, och med henne. Vi sårade varandra otroligt mkt under vårat förhållande och sista halvåret blev han kär i en annan. Det är 4 år sen, bodde ihop i 2 år trots att i Hade gjort slut. Så såpass bra vänner är vi. O nu är vi lite mer än vänner igen, vi är egentligen solumates, men vi gjorde allting fel, och när jag träffade honom var jag bara 15.
Vart fall, barnet. Vi har sagt att vi skulle skaffa et syskon till dottern, många gånger, han med, nu har vi velat i tre veckor tror jag. Var å kolla hur många veckor Jag är i och det visade sig vara 12+2 igår. Panik. Men vi har båda varit på behålla sidan. Tills igår. Han är väldigt social, många kompisar, när det är hans pappavecka så ses vi, är det min mammavecka så hör han knappt av sig. Vart fall, igår skrev han att inte längre kände som jag, att han inte kunde hjälpa det hur mkt han än ville, men att han aldrig skulle tvinga mig till något. O sen frågade han hur jag hade tänkt om jag skulle behålla. Slag i magen. Jag vill inte tvinga honom, samtidigt som jag inte vill tvinga mig själv. Jag har gråtit som en galning sen igår, oavbrutet. Jag får panik av att svälja den där första tabletten samtidigt som jag måste respektera hans åsikt. Han säger att vi kan försöka lite senare, men tiden är fel. Absolut. Jag förstår men de förklarar inte gångerna vi legat och pratat och vi var på samma sida. Han säger att han förstår mig, att han kommer finnas där och hålla handen med mig genom hela aborten. Men jag mår så dåligt. Jag kan inte sluta gråta :( För samtidigt som han inte vill tvinga mig till något är det ju ändå det han pushar på, och skulle jag behålla så är det frågan hur JAG tänkt med allt.. Mitt huvud snurrar och snurrar och jag vet varken ut eller in. Huvudvärk och tårar är det som står på schemat idag... :(