Inlägg från: Anonym (@) |Visa alla inlägg
  • Anonym (@)

Vår hund dog när vi var på semester

moll skrev 2016-03-01 18:21:19 följande:

Vi var på semester och vår hund på 3 år var hos vår dagmatte och husse under dessa dagar. Dagen vi ska åka hem messar jag om tid vi landar och att vi hör av oss närmare när vi vet tid. Får inget svar. Messar i bilen från flygplatsen inget svar. Ringer å får prata med en veterinär som berättar att vår hund smitit och blivit påkörd av ett tåg och är allvarligt skadad. Vi åker i panik till djursjukhuset men det finns inget vi kan göra så han får somna in. Allt är så illa skött från de som hade ansvaret. De hörde inte av sig själva, pengarna vi betalat för att de skulle ta hand om vår hund har ej erbjudits tillbaka. Vi har inte hört något från dem sen det hände. Vi har så många frågetecken och är arga och ledsna främst för att vi litade på dem så mycket å sen hör de inte ens av sig. Vi har även många frågetecken kring vad som verkligen hände för att vår hund skulle rymma på det sätt som angavs låter konstigt. Vi vill knte heller kontakta dem själva kommer bara bli destruktivt... Hur går man vidare? Vi förlorade våran bebis å kära familjemedlem.

Vadå gå vidare ? Vad vill ni uppnå ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Beklagar verkligen.) skrev 2016-03-01 18:41:52 följande:
    Jag gissar att du inte har något djur?

Jag förstår ts till 100%, jag önskar jag kunde hjälpa dig i din sorg. De som har haft hand om er hund har inte skött det snyggt på något vis, jag förstår er besvikelse.

Jag vet hur ont det gör att förlora sin bäste vän och ni har förlorat er på så otroligt hemskt sätt.

Kram till dig ts!
    Har både katt o hund o även haft djur som inte finns längre , men hunden kommer inte tillbaka hur mycket dom än vill lägga ansvaret på hundvakterna som säkert mår dåligt nog av detta .
    Därav min fråga vad dom vill gå vidare o uppnå med det ?
  • Anonym (@)
    Anonym (T) skrev 2016-03-01 19:19:04 följande:
    Var hunden försäkrad så kommer försäkringsbolaget vilja veta exakt vad som hände

Sen vill dom nog veta för att få avslut
    Nu har dom ju fått veta vad som hände men dom tror ju inte på det .
    Låter som ts vill ha ersättning för detta av hundvakterna o det gör ju inte så hunden kommer tillbaka .
    Försäkringen täcker veterinärvård o ev mediciner o dom skiter i vad som hände för det har ingen betydelse .
  • Anonym (@)
    Anonym (T) skrev 2016-03-01 19:24:52 följande:
    En del försäkringar täcker inte om man tex. Har hunden lös i ett bostadsområde eller har varit vårdslös

Om dom vill ha ersättning så har dom ju rätt att be om det, särskilt om dom inte tog hand om hunden rätt och orsakade olyckan.
    Vilken försäkring täcker inte då ? Länk tack .

Vad löser pengar detta ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Emelie) skrev 2016-03-01 20:44:55 följande:
    Låt mig gissa, de vill ha ut pengar
    Exakt vad jag tror oxå
  • Anonym (@)
    Anonym (Ring) skrev 2016-03-01 21:36:09 följande:

Fy fan vad okänsliga ni är i tråden. Ts har förlorat sin hund. Dom som skulle passa hunden har inte ens haft mage att höra av sig till ts och förklarat vad som hände och visat att dom är ledsna. Hade ni varit lika elaka fi**or om det var ett barn som blivit påkört och dött när föräldrarna lämnat över ansvaret till någon dom litade på?! Fy fan för er!!

Dom har ju förklarat vad som hänt o ts vägrar kontakta dom , tror du dom mår så bra då ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Ring) skrev 2016-03-01 21:36:09 följande:

Fy fan vad okänsliga ni är i tråden. Ts har förlorat sin hund. Dom som skulle passa hunden har inte ens haft mage att höra av sig till ts och förklarat vad som hände och visat att dom är ledsna. Hade ni varit lika elaka fi**or om det var ett barn som blivit påkört och dött när föräldrarna lämnat över ansvaret till någon dom litade på?! Fy fan för er!!

O vem som förlorar ett barn går ut här o skriver så här ? Ganska stor skillnad även om mina djur oxå är som mina barn .
    Fast skulle inte skriva här om det var ett av mina djur heller för den delen
  • Anonym (@)
    Anonym (Ring) skrev 2016-03-01 22:22:21 följande:
    Uppenbarligen skiter du i dina djur för du resonerar helt jävla vidrigt. Läser man vad du skriver så ser du dina "älskade" djur spm varor som kan förbrukas. Hoppas verkligen inte du har några djur då du verkar extremt känslokall och elak.!
    Nä mina djur är mitt allt o jag jobbar dessutom på ett katthem ideellt så där har du fel men att jämföra detta med ett barn är sjukt
  • Anonym (@)
    Anonym (Ring) skrev 2016-03-02 09:55:53 följande:
    Jaha du jobbar med djur. Vad skrämmande när du har den nonchalanta syn du har och trycker ner ts som du gör! Men du kanske bara gillar att göra andra illa?
    Säger bara som det är , pengar o lägga skuld på någon efter en olycka hjälper inte dom att få tillbaka sin hund .
  • Anonym (@)
    molly50 skrev 2016-03-02 12:41:52 följande:
    De mär säkerligen inte heller så bra,nej.

Men de kunde ju ha skött det snyggare,eller hur.
    De kunde ju t ex ha hört av sig till TS och berättat vad som hänt. Det hör väl till sunt förnuft att göra det om olyckan är framme när man passar någon annans djur.
    Mattias och Hannah.
    Dom hade väl inte hunnit då dom var hos veterinär när ts ringde dom
  • Anonym (@)
    molly50 skrev 2016-03-02 13:32:47 följande:
    Men man ringer väl eller messar så fort olyckan är ett faktum. Det hade i alla fall jag gjort.

TS hade dessutom försökt ringa och messa dem flera gånger så de borde ha sett det och ringt eller messat tillbaka om de nu inte kunde svara på en gång.
    Mattias och Hannah.
    Jag hade nog i chocken i första hand tagit hunden till veterinär inte tänka på att ringa
  • Anonym (@)
    molly50 skrev 2016-03-02 16:15:39 följande:
    Ja,alla är vi olika. Jag hade i alla fall velat att ägaren får veta att man tar deras djur till en veterinär och varför.
    Mattias och Hannah.
    Så du skulle riskera hundens hälsa för att ringa innan hunden får hjälp ??
  • Anonym (@)
    ondar skrev 2016-03-03 18:48:52 följande:

Jäkligt konstigt att de inte hört av sig. Skäms man kan man iaf skicka ett sms o berätta vart hunden befinner sig. Inte ska man behöva leka detektiv när man kommer hem. Nej, jag förstår verkligen inte hur de kan med att vara helt tysta :(

Dom ringde innan dom kom hem
Svar på tråden Vår hund dog när vi var på semester