• Snelson

Bf 11-14 maj

Kul att hitta den här tråden. Jag har bf 11 maj med första barnet, är i v 36+0 idag :) Imorgon jobbar jag sista dagen innan ledigheten så det ska bli rätt skönt. Jobbat 100% hela tiden och skulle säkert kunna jobba 2 veckor till fysiskt, men känner att jag behöver ladda lite mentalt nu inför vad som komma skall. Sist hos bm i v 34+5 hade jag 37 i sf mått.

• Snelson
    Zoey83 skrev 2016-04-14 23:45:52 följande:

Välkommen hit! Ja, tanken med denna tråd ädje att alla är ungefär i samma vecka vilket kan göra det lättare att diskutera ännu mer relevant för alla.

Va spännande med första barnet.

Oj, du har stort SF-mått.

Med nr.3 jobbade jag till endast 6 dagar före han föddes. Denna gång har graviditeten vart rätt tung, sammandragningar sen v.15!! Så jag tänkte pausa snart, senast i mitten på bästa vecka men hoppas hinna klart imorgon.

Ja jag har legat över den översta kurvan under hela graviditeten. Jag känner mig lite orolig över att barnet ska vara stort men barnmorskan säger bara "jag har en känsla av att det är normalstort". Kan man be om tillväxt ultraljud pga stort sf mått?

Oj då hann du inte vara hemma så länge sist. Man hoppas ju på några fler dagar hemma iallafall :) Fast jag har en känsla av att jag kommer bli trött på att bara gå hemma och vänta på att det ska dra igång...

Har du eget företag eller hur kommer det sig att du kan styra det sådär själv?
  • Snelson
    Zoey83 skrev 2016-04-15 23:52:50 följande:

Nej, 6 dagar var för kort tid! men samtidigt så orkade jag. Har orkat med så bra med de tre första barnen, nu fjärde graviditeten har jag haft sammandragningar sen v.15(!) ont i rygg och revben och ibland kännt i fogarna(vilket jag ALDRIG tidigare gjort).

Hann inte till sjukhuset med trean heller.

Jag studerar på distans, så därför kan jag styra själv när jag vill ta studieuppehåll. Känner att jag orkar inte! nå mera nu.

Min bm sa att man brukar göra ett TUL om man ligger över eller under sf-kurvan.

Bara att säga att du vill göra ett och säger de nej så säg att du är orolig, men tror inte! de säger nej, kurvan finns ju för en orsak.

Usch så jobbigt med sammandragningar så tidigt! För mig började de någon gång efter v30. Nu kommer de så fort jag gör något fysiskt, typ städar eller reser mig upp lite hastigt. Känns som att man går runt med en hård boll i magen hela dagarna :)

Har du känt att magen har sjunkit någonting? Jag har nu lättare att böja mig och ser att den sjunkit mycket.

Jag jag får nog fråga henne på tisdag om det är möjligt för jag blir lite orolig faktiskt.
  • Snelson
    Zoey83 skrev 2016-04-17 22:30:11 följande:

Ja, säg på tisdag att du vill ha ett TUL p.g.a. att du är orolig!! då får du säkert ett, man ska ju aldrig behöva känna oro om man vet att något kan hjälpa (t.ex.tul).

Jo, nog tycker jag magen sjunkit något och läste att den brukar sjunka i denna vecka.

Känner att jag har en hel del att hinna göra ännu innan baby kommer...måste verkligen få i ordning rummet snart!!! Tvätta upp babyfiltar, hitta babybäraren, mm!!!

Har du mkt kvar eller är det medta fixat?

Jag frågade igår på kontrollen men hon lugnade mig rätt mycket så nu känns det ok :) Igår fick jag veta att bebisen nu har fixerat sig och sf måttet ligger kvar på 37 så det är ju rätt normalt för den här tiden ändå. Hon sa att sf måttet ofta följer graviditetsveckan. Alla andra kontroller var också bra.

Vi har fixat en del med rummet, ställt iordning spjälsängen och lite andra prylar. Mer gör vi inte nu för rummet kommer ju inte användas än på länge. Jag har tvättat upp alla kläder och lakan så allt det är klart. Märkte dock igår när jag packade BB väskan att vi inte har så mycket kläder i stil 56 och det kanske vi får börja använda direkt, så imorgon ska jag shoppa lite :)

Det är ju roligt att fixa iordning tycker jag, det blir mer verkligt då på något sätt.
  • Snelson

Hallå hur har det gått för alla? Bf 11 maj här och ännu ingen bebis! Börjar ledsna lite nu...

Svar på tråden Bf 11-14 maj