• Linsen

Undvika barnen se mig "banta"

Hej,

Jag behöver råd. Jag har under en tid lyckats gått ner i vikt utan att behöva väga maten eller räkna kalorier så att barnen märkt något. Nu har jag dock kommit dit att jag behöver hålla mer exakt koll på maten för att med träningen inte äta för lite eller för mycket. Min man har två tjejer på 11 och 13 år och jag vill inte att de ska se mig "banta". Jag lagar alltid mat så att vi alla äter det samma. Hur gör ni? Vad har ni för tanker och finns det några tips och knep? Tacksam för alla tips jag kan få :)  

• Svar på tråden Undvika barnen se mig "banta"
  • Linsen

Tack för ditt svar! Har sett filmen, riktigt skrämmande. Jag har minskat mina portioner och är noga med kvaliteten på maten samt att jag ökat träningsmängden. Men det går nog absolut att titta lite närmare på det och minska på socker ytterligare. Glad

• Linsen

Tack, ja det är ju det jag vill förmedla men känner att det kan vara en svår balansgång och är rädd för att ge dem fel bild av mat och utseende. 

• Linsen

Nej du har helt rätt. Oroar mig nog för mycket, och får tänka på det mer positivt och att det är det jag ska förmedla och vara öppen med. Här hemma ska det inte bli något tuggade på bulkpulver bakom en dörr inte Glad haha. 

Svar på tråden Undvika barnen se mig "banta"