Pastella skrev 2016-03-03 11:32:06 följande:
Jag blev faktiskt lite förvånad över valet Oscar. Visst är det ett jättefint namn (och kungligt)men trodde ändå på något sett att de undvek topplistnamn. Både Estelle och Leonore är ju väldigt ovanliga namn. Men det var ju kul med Oscar.
Jag blev också förvånad! Det verkar som om de överraskade alla IGEN. När Estelle föddes så trodde de flesta att hon skulle få ett namn som var mer etablerat i ätten Bernadotte. När hon inte fick det så trodde alla att de skulle välja ett namn som stack ut igen... Då valde de ett typiskt namn för kungahuset, hahaha. Smarta! Jag har för mig att alla trodde att barnet skulle heta Sofia eller Oscar när prinsessan Estelle föddes. Kanske hade de Oscar som alternativ redan då?
Jag tycker att Oscar är ett bra namn eftersom det är ett namn som tar plats. Både prinsessan Estelle och prins Oscar låter ju som personer med mycket karaktär, så jag gillar det. Oscar är dock på gränsen till för vanligt tycker jag, så det gör det lite tråkigt, men bara lite. Vi får se hur det går med namn för Sofia och Carl Philip. Jag tror att de får en liten Bertil.