Hjälp! Vaccination!
Nu har jag aldrig varit i din situation, men om jag hade varit i din situation så hade jag kontaktat min barnmottagning (inte bvc eller 1177). Och självklart åker man in akut med ett litet barn som reagerar som du beskriver.
Nu har jag aldrig varit i din situation, men om jag hade varit i din situation så hade jag kontaktat min barnmottagning (inte bvc eller 1177). Och självklart åker man in akut med ett litet barn som reagerar som du beskriver.
Hans temp ligger normalt runt 37,2 ca. Tycker också det är konstigt att den bara damp ner som den gjorde. Jag vill absolut inte vara med om detta fler ggr. ???? Att dom får feber osv hade jag räknat med med detta var inget jag varit med om innan..
Jag vill ju att han ska ha skydd så klart men inte på bekostnad av hans liv om detta var en reaktion. Kan ju få be att få stanna kvar men jag är livrädd ändå.
Det kan låta självklart i efterhand att sitta och dömma ut hur man ska agera. Men i detta fallet kände jag mig bara dum då dom försäkrade mig om att detta var en ofarlig reaktion..
Men varför ringer du inte barnläkarmottagningen? Typ idag? Känns jättemärkligt att du sitter och försöker komma på på egen hand som lekman.
Så hög feber är oväntat googlade jag mig fram till, men ingen kontraindikation för fortsatt vaccinering. Men ditt barn reagerade ju inte enbart med hög feber. Se till att få en tid med en läkare på barnmottagningen.
Tack! Det är inte så att jag har suttit på häcken och gjort ingenting.. Jag har verkligen försökt få både barnläkare och barnmorskorna att prata med mig om detta men jag blir bara nonchalerad mestadels. Vet att jag ställde frågan rakt ut om jag ens bör vaccinera efter detta.. Fick bara till svar att det är upp till mig som förälder och dom inte fick lägga värderingar i det utan att dom förespråkar vaccination. Inget vidare stöd.
Det verkar som undertemp är relativt vanligt efter hög feber hos barn. Det kan ju varit så att ditt barn fick högre feber än brukligt i samband med vaccinationen och sedan undertemp pga den höga febern. Men se till att kontakta din barnmedicinska mottagning.