Inlägg från: Lilla Gs mamma |Visa alla inlägg
  • Lilla Gs mamma

Hjälp! Vaccination!

Jag vet ju att de kan få hög feber av vaccinet, men vad konstigt att hans temp blev så låg sedan? Vad ligger den normalt på?

• Lilla Gs mamma

[quote=76402361][quote-nick]milli79 skrev 2016-03-03 21:06:51 följande:[/quote-nick]Självklart ska ni inte ge det. Han fick en allvarlig reaktion och det ska ni inte riskera igen. Är ju samma ämnen i sprutan så snälla riskera inte det. Kolla fbgruppen "Medvetna föräldrar, gravida samt de som önskar bli gravida" för mer råd. Kolla även fb gruppen "Vaccinationers baksida" där finns många som fått biverkningar på sina barn.[/

Flera av "biverkningarna" vaccinationsskeptikerna uppger är aldrig någonsin vetenskapligt belagda. Konsekvensen av att inte vaccinera är däremot väl kartlagt. Som häromåret, då vi förlorade spädbarn i kikhosta....

• Lilla Gs mamma

[quote=76402522][quote-nick]milli79 skrev 2016-03-03 21:45:36 följande:[/quote-nick]Dina åsikter om de som väljer bort vaccin hör inte hemma här när hon ber om råd. I detta fall är det rent av förenat med livsfara att ge ytterligare vaccin då barnet uppvisat reaktion som kunnat bli riktigt illa.[/

Detsamma gäller väl ditt råd att avstå. Mitt var att inte avstå. Råd som råd. Hon får ju själv avgöra. Jag har inga åsikter om de personer som avstår vaccination. Jag har åsikter om ATT avstå - det är skillnad.

Om reaktionen berodde på febern vet varken du eller jag, det borde väl en sjukvårdsutbildad läkare få avgöra?

Mitt råd till TS är att basera sitt beslut på vetenskap och beprövad erfarenhet. Inte på gruppers tyckande på FL eller FB.

• Lilla Gs mamma
    Coccolina skrev 2016-03-12 17:10:11 följande:

Källor... För alla källor som finns och som är trovärdiga där ute säger att det är en medicinsk omöjlighet... Så har du en källa på att vaccin kan ge frätskador ge mig en RIKTIG dvs inte "min kompis sa att hon hört om någon som läst att bla bla...". För det är inte en trovärdig källa... Man måste vara källkritisk och inte tro på allt skit man hör... Sjukdomarna som vi vaccinerar mot är mycket värre än de eventuella biverkningar som vaccin kan ge och det är oansvarigt att ens hinta åt något annat.

Jag skulle rösta utan att blinka för att frånta föräldrar som inte vaccinerar barnbidraget och att barnen inte fick gå i vanliga dagis och skolor för att inte riskera de stackars barn som av olika anledningar inte kan vaccinera eller den procent som vaccin inte verkar på... Helst borde Soc gå in och utreda också...

Jag förstår att du blir orolig TS men det du skall göra är att åka in om ditt barn inte mår bra. Man kan reagera på vaccin och då bör man få vård, det är oftast inget att oroa sig för men som förälder är det skönast att få ses av vården. 1177 och sjukvårdsupplysningen kan inte se hur ditt barn mår i detta läge.. Åk in till akuten och säg att barnet reagerat kraftigt på vaccin och be om att få bevakas, vid nästa vaccination så säg till när du ringer och bokar tid att ditt barn reagerade extremt kraftigt så om du kan få en tidig tid och chans att vara kvar på bevakning. 

Att inte vaccinera är inte ett alternativ.

Håller helt med! Har hittills inte fått se EN ENDA vetenskapligt grundad rapport om allvarliga biverkningar på vaccinen som ingår i vaccinationsprogrammet! Senaste rapporten som visade på "samband mellan vaccin och autism" visade sig vara bluff och båg. Då hade flera svenska barn inte fått sitt vaccin och blivit allvarligt sjuka på grund av rapporten.

Däremot är det lätt att se hur det blir i ett samhälle där man inte vaccinerar, som exvs Ryssland, Kina - barn dör eller blir skadade för livet i sjukdomar vi utrotat här för länge sedan. Och nu googlar svenska föräldrar, läser konspirationsteorier och vaccinerar inte sina barn. Och vips - svenska barn dör i tidigare utrotade barnsjukdomar.
  • Lilla Gs mamma
    Coccolina skrev 2016-03-12 19:25:02 följande:

Det finns till och med föräldrar som har vattkoppspartyn..... För det tror att det är bra för barnet... Det finns barn som dött av följder av vattkoppor och så tror dessa föräldrar att det är mindre farligt att se till så deras barn får det än att vaccinera... 

Det är en sjuk värld... 

Helt sanslöst.
Svar på tråden Hjälp! Vaccination!