• pgw

Hjälp! Vaccination!

Jag googlade på feber hos barn och hittade en powerpoint presentation som antagligen är tänkt för vårdpersonal, den var lite svår att förstå. Det jag i alla fall reagerade på var texten på en sida. "Föräldrarna ska rådas söka på nytt om: - de är oroliga för att de inte kan ta hand om sitt barn.

Jag tror att sjukvårdsupplysning är till störst nytta då man känner sig lugn och tror sig ha allt under kontroll. För säkerhets skull ringer man ändå, det finns ju fall då man själv inte inser att läget är allvarligare än man trodde.

Om man däremot är orolig, så tycker jag inte man ska lita på någon som per telefon säger att man ska stanna hemma och vänta och se. Du som ringer kanske inte kan beskriva situationen helt korrekt, den du talar med kan missuppfatta något av det du säger, du kan missuppfatta något råd du får. Nej, om man är orolig, då åker man in akut. Man blir ju inte straffad även om det visar sig att man åkte i onödan.

• pgw
    whitestar skrev 2016-03-12 10:23:02 följande:

Du kommer inte få erkännande av vården att vaccineringen kan vara farlig dom vägrar erkänna att biverkningar kan ge livsfarliga skador.vet ex en som fått frätskador på hjärnan men vården vägrar erkänna det som en vaccin skada

Vad är en frätskada på hjärnan? Har aldrig hört talas om något sådant. En frätskada på huden får man om man häller syra över sig. Hur får man en frätskada på hjärnan? Fick barnet vaccinet injicerat in i hjärnan...?

Svar på tråden Hjälp! Vaccination!