Inlägg från: Anonym (@) |Visa alla inlägg
  • Anonym (@)

Ni som äter mycket socker, hur mår ni?

Anonym (V.c) skrev 2016-03-03 18:32:44 följande:

Om du är orolig för hälsan så gå och kolla upp dig på V.c. Magont är inte direkt kopplat till socker utan till mängd och vad man äter överlag. Magkatarr kan förvärras av socker och fett i kombination t.e.x bakelser och gärna ihop med kaffe då.. F.ö äter jag inte en bråkdel av så där mycket socker.

Jo då magont kan ha med kolhydratsmängd att göra . Många som äter lchf har blivit av med magont eller blivit bättre .
  • Anonym (@)
    lövet2 skrev 2016-03-03 22:40:03 följande:

Jag har en vuxen dotter som avsiktligt äter rejäla mängder med socker. Hon är allergisk mot en massa olika saker, och hon äter socker för att försöka hålla uppe vikten någotsånär. Det har hon gjort i flera år och verkar inte må dåligt av det.

Otroligt korkat att hålla vikten upp med socker , kommer ju bara leda till andra negativa saker för kroppen
  • Anonym (@)
    lövet2 skrev 2016-03-05 19:38:12 följande:
    Nej, tung styrketräning går inte. Hon får ingen energi över för sådant. Vanlig motion (hon har skaplig kondis) går, men för att orka styrketräna skulle hon nog behöva en personlig dietist.
    Om hon har fett på insidan, så är det inget någon av oss vet om. Det spelar heller ingen större roll för hennes del, eftersom hon går efter mottot "Tål jag det, så äter jag det!".
    Oj det gäller att inte tänka på hur man mår om 10 år ser jag
  • Anonym (@)
    lövet2 skrev 2016-03-05 17:34:57 följande:
    Korkat? Kom med ett bättre förslag om du nu är så mycket smartare.
    Vill man bli sjuk o dö tidigt i livet så gör man som hon
  • Anonym (@)
    lövet2 skrev 2016-03-05 20:25:43 följande:
    Det är just det hon gör. Hon försöker att varken bli underviktig, undernärd eller sjuk. Svår balansgång.
    Med den kosten kommer hon bli sjuk på annat sätt .
    Nån läkare måste ju kunna hjälpa henna på ett nyttigare sätt för nu är det det hugget som stucket .
  • Anonym (@)
    lövet2 skrev 2016-03-05 20:54:34 följande:
    Lite naiv, ser jag. Nej, läkare har i allmänhet annat för sig än att dalta med allergioffer.
    Nä inte om hon är så allergisk så det ger undernärdhet o sjukdom så hjälper dom er garanterat
  • Anonym (@)
    lövet2 skrev 2016-03-06 17:52:07 följande:
    Potatis, ris, frukt och grönsaker håller inte uppe hennes vikt. Det gör däremot socker.
    Det är ingen människa alltså ?
  • Anonym (@)
    lövet2 skrev 2016-03-06 22:43:46 följande:
    Konstig fråga. Vad menar du?
    Människor håller inte vikten av socker nämligen
  • Anonym (@)
    LFF skrev 2016-03-07 10:36:54 följande:
    Inte? Det var ju spännande att veta när jag tittar tillbaks på mitt tidigare intag av socker utan att gå upp ett gram.
    Ät bara socker så får du se , däremot kolhydrater i stora mängder går man upp av men inte enbart socker
  • Anonym (@)
    LFF skrev 2016-03-07 13:29:29 följande:
    Vad räknas 7-8hg godis per dag plus läsk? Och stadig vikt, vare sig upp eller ner?
    Lev på godis o läsk så går du inte upp , det är bara jävligt onyttigt o kan ge allvarliga följder tyvärr . Det kombinerat med mycket kolhydrater däremot går man upp av men du kan ändå ta bort godis o läsk o äta massa kolhydrater så går du upp ändå
Svar på tråden Ni som äter mycket socker, hur mår ni?