Ni som äter mycket socker, hur mår ni?
Jag äter mycket socker, rejäla mängder godis flera dar i veckan och fikabröd de andra dagarna. Även flingor och mycket mackor. Jag mår finfint.
Jag äter mycket socker, rejäla mängder godis flera dar i veckan och fikabröd de andra dagarna. Även flingor och mycket mackor. Jag mår finfint.
Jag har alltid ätit mycket socker fast jag har även perioder då jag inte är så sugen på godis och chips m.m. Dessa perioder är dock få och inte särskilt varaktiga (max 1-2 veckor/6 månader). Om jag skulle ge en ungefärlig summering skulle det nog bli ca 2-3 kg godis, 1-2 påsar chips eller ostbågar, 2-3 l juice i veckan. Kan tyvärr inte säga att jag äter särskilt nyttig mat heller då det ofta innehåller både mycket socker och grädde. Äter även pizza och hamburgare rätt ofta.
Jag har aldrig mått dåligt av sockret och ligger på undre delen av normalvikt. Det innebär verkligen inte att jag tror att det inte är dåligt för mig bara för att det inte syns, men jag har inga märkbara symptom av att äta stora mängder socker.
Har däremot hört att personer som har IBS kan bli sämre av att äta vissa sockerarter.
När det kommer till sån här forskning, så tror jag inte på mycket.
Då det är alldeles för ofta ett intresse varit med och styrt upp i vad man ska komma fram till.
Ofta till LCHF nackdel, då kolhydrat lobbyn är vansinnigt mäktig.
Den försökte lura i oss 6-8 skivor bröd varje dag tex.
6-8 skivor bröd var inte SLV som gav ut, kommer inte ihåg vem som är den skyldiga till den.
Tror det var "Brödinstitutet".
Jag anser att man ska dra ner på sockret och de raffinerade mjölet, så har man kommit en lång väg.
Och man behöver inte nödvändigtvis gå så mycket längre, eller ens alls.
6-8 skivor bröd var inte SLV som gav ut, kommer inte ihåg vem som är den skyldiga till den.
Tror det var "Brödinstitutet".
Jag anser att man ska dra ner på sockret och de raffinerade mjölet, så har man kommit en lång väg.
Och man behöver inte nödvändigtvis gå så mycket längre, eller ens alls.