"lära" 4 månaders att somna själv
Min snart 6 månaders har vart sån i perioder. Han har en sån period just nu.
Idag har jag inte fått gjort ett skvatt. Förutom när han han vaken å storasyster & storebror underhållet honom en stund. Men han "jagar" mig med gåstolen så fort jag lämnar rummet, trots att han inte är ensam.
När han ska sova får jag sätta mig så bekvämt som möjligt i soffan å låta honom sova på mig. Det funkar även att lägga mig ner i soffan med honom ovanpå mig.
Men så fort jag lägger ner honom i sängen så vaknar han & vägrar somna om.
Dock funkar det någorlunda bra på natten, men jag får sitta med honom i galen i ca 1 timme, annars vaknar han.
Å detta har börjat (periodvis) sen han blev runt 3 månader gammal. Innan somnade han bra i egen säng å alltid sovit i egen säng sen dag 1. Tror att allt började i samband med att tänderna ploppa upp vid 3 månader.
Tyvärr har jag inga vidare bra tips för hur du ska göra mer än att acceptera situationen. Här har inte bärsele fungerat, trots hans stora behov av närhet. Oftast skjuter jag upp alla måsten tills pappan kommit hem. Men vi har bra & lättare dagar också.
Vi "gillar" läget lite just nu & anpassar mig efter honom & hans behov. Han är en väldigt mammig bebis också...
Lycka till!