• Linnojsan

blod i fostervatten v.9-10

Hej. Idag var jag på VUL. Pga en liten blödning i förrgår.. är i vecka 9 (8+2) enligt gynekologen idag. Hon sa att hjärtat slår fint men i det svarta området på bilden vilket skulle vara fostervatten kunde man se gråa skuggor vilket var blod. Hon sa att jag bör ta det lugnt mer och hon vill sjukskriva mig i 2-3 veckor. Men jag hatar ju att va borta från jobbet. Jag fick bestämma själv. Vad skulle ni gör? Hon sa att ett missfall kan det bli men blödningen i fostervattnet kan vi stoppa genom att jag vilar. Avbokat alla träningar jag har nu och får väl antagligen finna mig i en sjuk skrivning.

Någon som varit med om samma sak? Vad skulle ni gör?

• Svar på tråden blod i fostervatten v.9-10
  • Anonym (Ellie)

Har inte varit i samma situation men av det du skriver känns svaret för mig ganska självklart. Sjukskrivning och ordentligt med vila. Känns ju onödigt att ta några risker? Kram

• Iowhannah

Jag håller med. Vill du ha barnet så sjukskriv dig! Det är ändå bara tre veckor det rör sig om (just nu iaf).

• Linnojsan

Ja ni har rätt.. jag ska låta henne sjukskriva mig. Allt jag vill är ju att få behålla bebis. Det lät så oroväckande med blodet där inne.. jobbigt att behöva berätta för jobbet redan i vecka 9 men men. De måste ju få veta varför jag går hem. Ska på nytt vaginalt ultraljud om två veckor igen då de vill följa upp detta. Det känns bra iaf. Kram på er!

Svar på tråden blod i fostervatten v.9-10