• Anonym (Veronica81)

Önskar att hans unge inte fanns

Jag är så sjukt less på min sambos unge o allt som kretsar runt hen. Vi har bott ihop i 3 år och har varsitt barn.

Hans X har förstört så mycket för oss, fr.a för mig och deras barn.

Vi har gjort flera orosanmälningar. Hon har polisanmält min kille på falska grunder för att hon varit förbannad på honom och bara velat förstöra. bl.a för våldtäkt, sexuellt tvång, trakasserier mm
    Missbrukare som hon är (eller...VAR som hon själv påstår) så är hon väldigt manipulativ och nästlade sig till en början in i mitt huvud med sina snyfthistorier.

Jag önskar faktiskt, efter allt hon orsakat att hon bara kunde ta ungen själv så jag slipper se den. vare sig hon knarkar eller ej.

ADHD-unge som när han är hos mamma inte har några som helst rutiner eller får näringsriktig mat. Vi fick sluta med hens adhd-mediciner för att hen var för svajjig i skolan de veckorna hen var hos henne.

Nu förstår jag att vissa kommer tycka jag är en hemsk människa som inte tycker om eller känner såhär för ett oskyldigt barn. Men jag har offrat så sjukt mycket för att ungen ska ha det bra, ett tag stred jag för att hen skulle få bo hos oss på heltid, men då blev mamman sur iom att hon då skulle tvingas betala underhåll.

Jag älskar min kille och vill verkligen leva med honom, utan hans unge. Jag kommer inte lämna honom pga ungen utan får snällt härda ut de ca 10 år som är kvar tills jag kan sparka ut hen.

Jag fattar att ungen känner av mina obefintliga känslor för hen men det har gått så långt nu så jag orkar faktiskt inte bry mig.

Jag upplever tillochmed att min kille tagit till sig mitt barn mer än sitt eget. säkert pga alla konflikter med exet under och efter deras realtion. han ville inte ha det här barnet från början. Men det kan han aldrig svära sig fri från i mina ögon iaf. Om man vet hur barn blir till o man inte vill ha ett själv då låter man bli att knulla.
    Hade han inte haft det här egna barnet hade jag velat ha ett gemensamt med honom, men då blir jag juridiskt mer ansvarig för hans tidigare barn oxå o det vägrar jag.

Någon som är i samma sits eller har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Önskar att hans unge inte fanns
  • Anonym (dra därifrån)

Men snälla, separera så det stackars barnet slipper dig!

• smulpaj01
    Anonym (dra därifrån) skrev 2016-03-04 16:30:08 följande:

Men snälla, separera så det stackars barnet slipper dig!

Finns inget mer att tillägga!
  • Anonym (H)

Bli särbo eller gör slut

Snälla låt inte hans barn få växa upp med dig!

Oavsett hur det är gör du det värre

• Anonym (flytta)

Inte så mkt att tillägga från tidigare inlägg här MEN du blir inte juridiskt ansvarig för deras barn om ni får ett gemensamt barn.

• smulpaj01
    Anonym (flytta) skrev 2016-03-04 17:19:31 följande:

Inte så mkt att tillägga från tidigare inlägg här MEN du blir inte juridiskt ansvarig för deras barn om ni får ett gemensamt barn.

Fast det är ju bara bra om ts tror det så hon ALDRIG skaffar en gemensam stackars unge!
  • Anonym (????????)

"Hans unge och mitt barn"

• Sandra8978

Jag tycker de flesta svar i denna tråd är själv-rättfärdig skit.

Du älskar inte din sambos barn som ditt eget, inget konstigt med det. Och jag tror inte det är så farligt heller att din sambos barn förstår det. Sambons barn har ju en egen mamma, och vet att du är bonusmamma.

Det som inte är bra är om du låter det alltför tydligt skina igenom att du inte ens gillar barnet ifråga. Sjävklart reagerar man på någons beteende. Och är det ett jobbigt ADHD-barn fattar jag att du är trött på denne. Men det är nog inte bra om barnet jämt varje dag oavsett om hen varit stökig eller duktig får signaler om att du inte gillar hen.

En grejj, känns som din sambo sviker barnet om han låter barnet bo hos sin mamma trots att hen mår dåligt av det, bara för att "slippa bråk med mamman". Är det så illa som du skriver kan din sambo säkert få stadigvarande boende. (Jag förstår att det inte är vad du vill men det här är en människas hela liv vi pratar om).

Sen en varning, du skriver att det är över om 10 år. Det är det inte. De flesta bor hemma långt förbi 18-års gränsen, och barnet kommer ju såklart alltid finnas med åtmindstone i din sambos liv.

• Anonym (Vilken skitstövel!)
    "Jag fattar att ungen känner av mina obefintliga känslor för hen men det har gått så långt nu så jag orkar faktiskt inte bry mig.

Jag upplever tillochmed att min kille tagit till sig mitt barn mer än sitt eget. säkert pga alla konflikter med exet under och efter deras realtion. han ville inte ha det här barnet från början."

En far inte värd namnet. Normala föräldrar kan gå genom eld och vatten för sina barn. Den här pappan väljer istället att flytta över sitt intresse till någon annans barn, på grund av konflikter med sitt ex. Vilket svek av denne skitstövel.
  • smulpaj01
    nevermind skrev 2016-03-06 10:56:50 följande:

Kriga för att få boendet. För hela familjens skull.

Men va? Ska barnet tvingas bo på heltid med en människa som avskyr den och bara väntar på att få sparka ut henne/honom?

Nej ts bör såklart flytta - helst igår!!!
Svar på tråden Önskar att hans unge inte fanns