• MrsB81

Nyproduktion i Kvillebäcken el Kungsbacka Tölö

Hej,

Registrerade mig nu för att kunna utnyttja alla kloka på familjeliv ????

Vi är ett par med en dotter på 4 år och får tillökning i April.

Vi har för närvarande ett andrahandskontrakt på en liten lght i centrala Göteborg. Hög hyra men vi har kunnat sålt bilen då vi har gångavstånd till jobb, förskola o.s.v

Vi har precis blivit erbjudna förstahandskontrakt på en lght i Kungsbacka, området heter Tölö/Hede. Jag är inte det minsta bekant med kommunen el området.

Hyran känns helt skälig och lght är jättefin, nyproduktion med inflytt i Juni.

Vi skulle behöva införskaffa oss en billig pendlarbil då maken fortf kommer jobba i Gbg med obekväma arbetstider och kommer inte kunna åka pendeltåg regelbundet.

Alternativt så har vi chans till en lght i Kvillebäcken, även det nyproduktion. Dock är grundhyran ca 3000 SEK högre, lika många antal rum som i Kungsbacka.

Området där känner jag inte heller till något vidare (vi är ursprungligen norr ifrån).

Vi skulle inte behöva köpa bil om vi bor i Kvillebäcken.

Alla ni som kan Gbg/Kungsbacka vad råder ni oss till?

Ingen av lght kan vi titta på då dom byggs i skrivande stund. Vi har tills på söndag på oss att svara gällande lght i Kungsbacka.

Idag bor vi som sagt centralt, vilket vi älskar med närhet till Slottskogen, affärer, restauranger..

Det känns som att vi skulle behålla lite utav det om vi bor i Kvillebäcken?

Snälla, hjälp oss att ta ett beslut!

Tack på förhand,

MrsB81

Svar på tråden Nyproduktion i Kvillebäcken el Kungsbacka Tölö