• Julibarnet

Ultraljud: flicka?

Hej!

Var för tre dagar sedan på RUL ultra och var då i v. 21+2.

Då vi bad barnmorskan kolla på könet så sa hon efter en stund: Här har vi lilla tjejen!

Jag frågade hur säker hon är och hon sa att man aldrig kan vara 100% säker men att hon skulle vara förvånad om det inte skulle vara en flicka.

Jag blev jätte glad men väldigt nojjig efteråt.... Tänk så är det ändå en kille. Fast det inte spelar så stor roll för mig så skulle det ändå kännas bra att veta vad som kommer...

Och vi kommer dessutom inte slippa på några flera ultran. Så blir bara att vänta och se vem som tittar ut! :)

Så hur säker kan man egentligen vara på könet om barnmorskan inte kunde se någon pung? Hon menade att det hon såg borde vara blygdläpparna.

• Svar på tråden Ultraljud: flicka?
  • Lyckygirl9999

Jag fick också höra att det var en tjej på mitt RUL. "Nu kan du lägga pojknamnen åt sidan" sa hon. Så jag har ställt in mig på tjej! Men de senaste veckorna har jag börjar noja över om hon haft fel, vet inte varför men tror det är hormoner som spökar. Är i vecka 39 så vi får helt enkelt se snart vad som tittar ut! Haha

• Julibarnet

Precis så känner jag med...

För min del tror jag att det också handlar om att jag gärna skulle vilja ha en flicka och kan inte riktigt låta mig själv tro att det är sant.. knäpp blir man!

• Lyckygirl9999
    Julibarnet skrev 2016-03-04 16:25:40 följande:

Precis så känner jag med...

För min del tror jag att det också handlar om att jag gärna skulle vilja ha en flicka och kan inte riktigt låta mig själv tro att det är sant.. knäpp blir man!

Ja det är nog så, känner igen det där. Men jag tror ändå att de flesta barnmorskor inte uttalar sig om kön om de inte är helt säkra!
  • Julibarnet

nää precis, det tror inte jag heller! :) Min man är helt säker på att det han såg var en tjej och jag är helt nojig.

Men efter att barnmorskan hade sett att det nog är en flicka så pratade hon inte längre om "bebisen" utan hon pratade istället om "hon" och "tösen". Så jag antar att jag borde lita på det då :)

• annieh897

Jag nojar också! Både barnmorskan och läkaren som var där sa att det var en tjej. Så nu har vi köpt en del rosa, klänningar etc. Så lite opraktiskt nu om det visar sig att de hade fel.

• Lyckygirl9999

Verkar som att många har den här nojan! Men man får lita på att de inte hade sagt något om de var osäkra. Ja min barnmorska sa också "den här damen" osv efter att hon tittat efter... Har också köpt massa rosa saker så det skulle bli en riktig chock om det visade sig vara en kille

• Julibarnet
    Lyckygirl9999 skrev 2016-03-04 18:21:59 följande:

Verkar som att många har den här nojan! Men man får lita på att de inte hade sagt något om de var osäkra. Ja min barnmorska sa också "den här damen" osv efter att hon tittat efter... Har också köpt massa rosa saker så det skulle bli en riktig chock om det visade sig vara en kille

Jaa samma är det här. Har försökt att också köpa mera könsneutrala kläder och inte bara rosa. För jag vill ändå inte använda bara massa rosa klänningar ifall det skulle ploppa ut en lillkille.. ;) men kunde heller inte låta bli att köpa rosakläder :)
  • Lyckygirl9999
    Julibarnet skrev 2016-03-04 18:46:31 följande:

Jaa samma är det här. Har försökt att också köpa mera könsneutrala kläder och inte bara rosa. För jag vill ändå inte använda bara massa rosa klänningar ifall det skulle ploppa ut en lillkille.. ;) men kunde heller inte låta bli att köpa rosakläder :)

Haha ja jag med, men det har blivit mest vita bodys och sånt. Har i alla fall inte inrett något barnrum än, det känns som att det kan bli dyrt om ul skulle visat fel :D
  • Julibarnet
    annieh897 skrev 2016-03-04 17:31:16 följande:

Jag nojar också! Både barnmorskan och läkaren som var där sa att det var en tjej. Så nu har vi köpt en del rosa, klänningar etc. Så lite opraktiskt nu om det visar sig att de hade fel.

Lyckygirl9999 skrev 2016-03-04 18:21:59 följande:

Men hur såg era babyns könsorgan ut? Eller såg ni det själva? Min tjej hade ingenting speciellt utstrickande som skulle likna en snopp. Och så var det som en "vågig" yta. Visste inte då att man brukar prata om "3 strecken" så något sånt sökte jag ej efter. Men hon menade säkert att blygdläpparna var strecken, för jag kommer ihåg att hon pekade ut blygdläpparna. Min baby låg så att man kunde se könet från "pott" vinkel.
  • Julibarnet

Skulle ha varit kul att få bild på könet... Tänkte inte på att fråga efter det :)

Svar på tråden Ultraljud: flicka?