• Pimpinellan

IVF nästa! Massa frågor...

När vi gick på CvL drog de av 7000:- på nästa försök, men till slut bidde det inget av nåt så vi stod där och hade betalt för ingenting till slut... Oftast går det ju åtminstone till ET för de allra flesta. Korta passar de med många blåsor bäst för man får i regel ut färre ägg då.

• Pimpinellan
    linoa131 skrev 2016-03-05 16:15:27 följande:

Höjer de dosen inom samma IVF försök/cykel eller måste man då anpassa till nästa gång? För då måste man ju ändå betala hälften om det är privat ! Jag kände inte att jag hann fråga ut alla mina frågor vid första besöket, kanske hade för många ! Drömmer

Jag ska försöka hitta ditt tråd och börja med att läsa allas svar. Grejen är att hemsidan gör min dator att krångla väldigt mycket så det kan ta lite tid att hitta men jag ska försöka!Jag tror att det kan vara av hjälp för mig att få lite stöd på det sättet. April lär nog vara en tuff månad tyvärr.

Vad är PCO-ovarier? Typ att man har förmånga äggblåsor? Jag har hittills bara hört positivt ang min äggblåsor så hoppas att det inte uppstår något nytt problem Obestämd

Hej igen ! Och tack för dina råd efter min operation Glad. Det låter verkligen tråkigt att det inte blev något av försöken. VI försöker också förberedda oss på det men man hoppas ändå innerst inne. Planen är att köpa ett försök privat, hoppas på att de får ut många ägg och lyckas befrukta dem ( som alla andra såklart... Drömsenariot...). Blir det inget av det får vi försöka med min ena äggledare under tiden vi väntar på Sahlgrenskas kö där vi har 3 försök... Och blir det inget av det hela så kanske det är så att något annat som är fel? Jag är nog inte så kunnig med alla förkortningar... Vad är ET ?
    Det oroar mig nästan lite att läsa att korta skapar inte så många ägg, låter inte så bra i kombination med att hon skrev ut en låg dos av medecinering till mig?
    Man gör VUL för att kolla antal blåsor och deras storlek och är det klent höjs dosen. Ibland får man sänka också. Vid PCO är oftast äggkvaliteten så bra att inte alltför många ägg räcker och det är lätt att bli överstimulerad vilket inte alls är bra. ET är insättning av befruktat ägg. Sker 2-5 dagar efter äggplocket. För att 5-dagarsodla krävs dock minst 5 befruktade ägg för några dör alltid innan det gått 5 dagar ändå. Kvar blir endast de allra bästa embryona. 40% av alla får minst ett embryo till frysen, men alltför många är inget att sträva efter för då riskerar man att flera slängs ifall man får barn direkt.
Svar på tråden IVF nästa! Massa frågor...