• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-06 16:21:40 följande:
    Ja särskilt eftersom att det är andra gången vi inte får något till frysen, då börjar man ju undra vad som är knas...
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 16:02:31 följande:Får man det? Jag tycker fan det!
    Eller hur! Vilka idioter det finns...Död

Fast det behöver verkligen inte vara något knas. Som sagt så är det rätt vanligt att inte få något till frysen. Särskilt som sagt om man inte har många ägg. Som nämnt innan kommer jag troligen aldrig få något till frysen. Och vi är på vårt tredje försök nu. Jag är lycklig om jag får ett ägg tillbaka. Som många här säger, det behövs bara ett guldägg. Jag hoppas vi alla här får just det ägget den här gången!
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-06 16:50:38 följande:

Ni är för sköna hela högen! Tack för att ni är bäst! Det skulle vara skönt om man kunde be folk dra åt helvete ibland. Eller att jag hade nog sinnesnärvaro att svara något i stil med "Värst vad ni var intresserade av mitt sexliv!". Tänk att folk ska vara så okänsliga. Men det är väl svårt att förstå om man själv inte varit med om det.

Jag är svullen om magen nu innan ÄP, och jag kommer vara det efter också. Träffade även en bekant idag som verkligen synade min mage och det fanns inget jag kunde säga eller göra. Det är bara svårt att hantera när man redan är känslig.

Nu längtar jag bara efter ÄP imorgon, även om jag vet att det kommer bli en pärs.

Folk är dumma i huvudet. Vi konstaterar det. Fokusera nu på det som är viktigt. Vi finns här och stöttar Dig! Håller tummarna för ÄP imorgon!
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 18:23:16 följande:

Folk är dumma i huvudet. Vi konstaterar det. Fokusera nu på det som är viktigt. Vi finns här och stöttar Dig! Håller tummarna för ÄP imorgon!

Word! :) Tack så mycket! <3
  • Mallanfarm

Hej allesammans.

Kom hem från Falun idag med en liten vit prick i magen (ultraljudsbilden) som min sambo döpt till arbetsnamn Willgott.

Egentligen var återföringen igår men vi stannade kvar på hotellet till idag då det är ganska långt att åka för vår del.

Testdag är 18 april och det känns som att en resa till månen och tillbaka hade gått snabbare.

BK1986: Det finns idioter precis överallt men som tur är finns det en del förstående människor också som man kan avreagera sig hos ????

PS. Man får ha ett privatliv även som chef DS.

• Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-04-06 18:20:19 följande:

Imorse kom den glada gubben på ägglossningsstickan :) :) så glad!
    Ikväll skall jag ta Ovitrelle, samma spruta som man tar om man ska göra äggplock,så imon hoppas jag att den ömmande "klumpen" i min mage skall försvinna.
    På måndag blir de ultraljud och troligen återförande på Tisdag :) längtar!!
    Då jag jobbar natt nästa vecka så har jag beslutat att vara ledig natten innan och natten efter.

Toppen! Äntligen!
  • Lillajag86
    Hej alla! Var några dagar sedan jag var inne här nu. Är extremt trött om dagarna, så har inte orkat logga in.

Efter första VUL hade jag ju 18 äggblåsor. Jag var då tvungen att sänka dosen Menopur från 112.5 till 75 i lördags. I måndags tog jag blodprov samt gjorde VUL igen. Då hade jag 22 äggblåsor i "bra" storlek, samt en del små. Den största var 22, vilket läkaren tyckte var lite för stort (vet inte riktigt vad det innebär, men läste i denna tråden att det skulle kunna var en cysta om någon äggblåsa är större än de andra. Hade ju cystor när jag höll på med Synarelan, så kanske är en ny cysta). Har ju skrivit förut att jag har en genetisk sjukdom vilket innebär att jag ska göra IVF med PGD. Det är 50% risk på varje ägg att det är sjukt, vilket innebär att jag "måste" få ut "en hög" med ägg för att öka chansen att hitta några friska.

Kliniken i Huddinge fick inte svar på mitt blodprov förrän på tisdagen och tyvärr visade de att mina värden låg högre än vad borde. Så jag fick inte ta någon spruta igår. Och nu har jag nyligen tagit Ovitrellen. P.g.a. mina höga värden sa de att det kan bli så att de måste frysa ned alla ägg, och jag får då inte göra något ET. De var lite oroliga för mitt mående och skulle ta lite tester vid äggplock på fredag. Förstår att min hälsa måste gå först men känns trist om det inte blir någon återföring nu när vi ställt in oss på det Rynkar på näsan
  • Lotten
    Sjöblomman skrev 2016-04-06 07:49:14 följande:
    Då går det säkert bra. Det kan ju vara tidigare behandling som påverkat mensen också. Jag har märkt att jag blöder väldigt mycket istället för sparsamt tidigare.

Lycka till!
    Tack! :)

Fick veta att vi kör igång med första sprutan imorgon i allafall! :)
  • Lotten
    ivfbullen skrev 2016-04-07 00:20:03 följande:

Vad härligt Lotten! Grattis!
    Nu håller vi tummarna!!

Tack! :) nu hoppas vi att denna gången ska gå hela vägen! :)
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-04-06 21:43:43 följande:
    Tack! :)

Fick veta att vi kör igång med första sprutan imorgon i allafall! :)
    Toppen! Nu är du på gång!
Svar på tråden IVF mars/april