• JohannaSaGo

Äter hela tiden

Hej. Är i vecka 10 nu och ända sedan vecka 7 har jag mått konstant illa, inte direkt så jag måste kräkas, men äter jag inte så är det nära!

Det ända som hjälper är alltså att äta i princip varje timme!

Har "redan" gått upp 4-5kg och det kommer väl fortsätta såhär ifall mitt illamående inte slutar =(

När började ni känna er normala med era kostvanor?

Eller ska det vara såhär hela graviditeten :P Att konstant äta..

Känns sjukt att äta varje timme för att stilla illamåendet XD

• Svar på tråden Äter hela tiden
  • Linnis92

i vecka 17 gick mitt illamående över så jag kunde äta normalt igen, fast för min del var det tvärtom, jag mådde illa så fort jag åt, så jag gick ner 5 kilo.

Så tyvärr är det bara att hålla ut. Men tänk på vad du äter. Gärna frukt som du såklart hört en miljard gånger.

Jag åt jättemycket paprika, det var det som jag fick behålla i princip x)

• Linnis92
    Linnis92 skrev 2016-03-05 11:49:29 följande:

i vecka 17 gick mitt illamående över så jag kunde äta normalt igen, fast för min del var det tvärtom, jag mådde illa så fort jag åt, så jag gick ner 5 kilo.

Så tyvärr är det bara att hålla ut. Men tänk på vad du äter. Gärna frukt som du såklart hört en miljard gånger.

Jag åt jättemycket paprika, det var det som jag fick behålla i princip x)

Jag kräktes alltså konstant i 11 veckor , därav viktnedgången. Ville bara förtydliga. :)
  • Anonym (+27)

Jag känner igen mig! Var smal och vältränad när jag blev gravid. Mådde fruktansvärt illa de första 7-8 månaderna och kräktes mycket, men gick ändå upp i vikt i rasande takt. Som för dig var det ända som hjälpte mot illamående att hålla blodsockret uppe. Träningen blev samtidigt väldigt sporadisk, det var en kamp bara att orka fortsätta jobba. Är nu i vecka 37, har gått upp ca 27 kg och vantrivs med min kropp! Det är som en helt annan person i spegeln. MEN vill inte skrämma dig - planen är att börja bli mig själv igen så fort bebis är ute och börjar långsamt få hoppet tillbaka. Bara att solen börjat kika fram mer nu hjälper :)

• Emmabo

Är precis samma för mig, är i vecka nio. Mår illa när jag inte har ätit och är hungrig hela tiden, vill ha mat! inte godis, frukt, grönsaker utan riktig mat. Inatt var jag uppe och gjorde två toasts och makaroner och köttbullar.

Är 155 och väger 50 kilo, så får se hur det här slutar ;)

• Ingrediensen

Tycker inte du ska bry dig om din vikt när det nu hjälper dig att må bättre genom att äta. Kan ju i så fall välja det minst onyttiga alternativet. Du har hela livet på dig att oroa dig för vikt.

Jag tycker ändå att kroppen gör som den vill (behöver, antar jag) under graviditeten. Jag som i vanliga fall har snabb ämnesomsättning lägger på mig på helt annat sätt när jag är gravid. Har gått upp lika mycket som du fast jag inte ätit hela tiden!

Svar på tråden Äter hela tiden