• Anonym (V)

Söker vänner som är "interracial" par!

Hej!

Helt fel ställe att leta vänner kanske..

Lång historia kort, är så trött på mina vänner som är så dömande och fulla i skit.

Jag är vit min kille är färgad.

Skulle så gärna vilja träffa par som är såkallade "interracial".

Känner du dig träffade skriv gärna en rad till mig.

Vänner kan man inte få för mycket av eller hur? ????

• Svar på tråden Söker vänner som är "interracial" par!
  • Nyfikna72

Varför lägger du fokus på att kalla det interracial? I mina ögon är det bara ett sexuellt begrepp. Ni är ett par precis som alla andra, de som inte kan ta det är bara trångsynta.

• driver28

Ja det är lite intressant att sätta etiketter på sig och andra och samtidigt är avsikten att normalisera och likabehandlas. Men samtidigt vill man skilja sig från mängden. Lite som gayrörelsen som vill bli accepterade som alla andra och samtidigt ha parader och slänga sig med uttryck som " Guuud va trist. Det är så mycket straighta här idag".

Jag har själv fru från en annan världsdel men jag vill inte stoppa in oss i ett interracial-fack för det.

Håller med om att man aldrig kan ha för lite vänner för övrigt.

• flygrl
    driver28 skrev 2016-03-05 16:11:55 följande:

Ja det är lite intressant att sätta etiketter på sig och andra och samtidigt är avsikten att normalisera och likabehandlas. Men samtidigt vill man skilja sig från mängden. Lite som gayrörelsen som vill bli accepterade som alla andra och samtidigt ha parader och slänga sig med uttryck som " Guuud va trist. Det är så mycket straighta här idag".

Jag har själv fru från en annan världsdel men jag vill inte stoppa in oss i ett interracial-fack för det.

Fast det skadar väl ingen TS och hennes kille gärna vill träffa andra par med liknande "sammansättning"?
    För även om Sverige inte e nåt jätte rasistiskt land så finns det människor med fördomar och TS verkar tyvärr ha råkat ut för just det. Då kan det kanske va skönt träffa andra "interracial" par för då vet man dom man träffar e accepterande inför ens eget val av partner och kanske också kunna prata öppet om sånt som omgivningens fördomar mm. Vi har väl alla behov av sociala sammanhang där vi inte behöver förklara oss hela tiden och får va oss själva
  • Anonym (V)
    Nyfikna72 skrev 2016-03-05 11:34:31 följande:

Varför lägger du fokus på att kalla det interracial? I mina ögon är det bara ett sexuellt begrepp. Ni är ett par precis som alla andra, de som inte kan ta det är bara trångsynta.

Jah säger stolt att jag och min kille är ett interracial par för det är precis vad vi är! Och ja vi är precis som alla andra men fortfarande från olika land..

Och att det är ett sexuellt begrepp vet jag inte vad du grundar på?!
  • Anonym (V)
    driver28 skrev 2016-03-05 16:11:55 följande:

Jag har varken stoppat mig själv eller dig i något fack.

Jag skiljer mig inte från mängden jag har ett förhållande precis som många andra runt om i världen.

Men att förklara bättre i själva rubriken är det lättast att förklara med just ordet interracial.. och jag tycker som sagt inte att det är nått fel att säga interracial.
  • flygrl
    Anonym (V) skrev 2016-03-05 21:12:07 följande:
    Jah säger stolt att jag och min kille är ett interracial par för det är precis vad vi är! Och ja vi är precis som alla andra men fortfarande från olika land..

Och att det är ett sexuellt begrepp vet jag inte vad du grundar på?!
    Interracial i tex. amerikansk kontext e ju ett vedertaget begrepp i samband med relationer över rasgränserna. Inget konstigt alls. Men i Sverige verkar de vanligt koppla det till porr då det brukar förekomma som kategori där. MEN tydligen utan och fatta ordet i sig har nada med porr och göra.

Sen kan man förresten va ett interracial par utan och komma från olika länder precis som man kan kan komma från olika länder och inte va ett interracial par. Ett par där en e svensk och en tex italienare e inte interracial för båda e ju vita. Om en svart person född i Sverige (jag tex.) blir ihop med en vit svensk blir det interracial. Fast fortfarande inte porr lol.

Om vi nu måste kategorisera öht
  • Nyfikna72

Jo men återigen, varför sätta etiketter på allt och bara för att jänkarna också gör det betyder ju inte att de har rätt. De har dessutom en lång tradition av rasförtryck i övrigt så att säga att det är okej att det heter nåt för att de kallar dem för det är väl lite trist. I mina ögon är alla par just bara ett par. Jag struntar fullständigt i vad alla kommer ifrån. Alla gör som de vill. Jag tycker ingenting om den saken. Gröna människor får bli kära i blåa människor, helt ovidkommande. Så länge alla grupperar sig i olika fack kommer ju skillnaderna vara tydliga också. Frågan är vad man ska kalla par där båda är av tex svensk vit karaktär?

• Anonym (Y)
    flygrl skrev 2016-03-05 21:47:22 följande:
    Interracial i tex. amerikansk kontext e ju ett vedertaget begrepp i samband med relationer över rasgränserna. Inget konstigt alls. Men i Sverige verkar de vanligt koppla det till porr då det brukar förekomma som kategori där. MEN tydligen utan och fatta ordet i sig har nada med porr och göra. 
    I Sverige är det inte politiskt korrekt att tala om raser, alltså talar man inte om interracial heller.
  • flygrl
    Anonym (Y) skrev 2016-03-10 09:00:51 följande:
    I Sverige är det inte politiskt korrekt att tala om raser, alltså talar man inte om interracial heller.
    Det gör jag precis så mycket jag vill. I min familj har alltid använt det begreppet för ärligt talat hur ska man annars benämna det? Att va svart e för mig mer komplicerat än etnicitet eller "afrikanskt ursprung". Jag e född i Sverige av föräldrar från Venezuela & Cuba. Dom & jag härstammar från afrikanska slavar europeerna tvingade dit. Mitt afrikanska ursprung ligger några 100 år bakåt & ingen i min närmaste familj har vart i Afrika.

Men svart e jag och dark skinned sån. Och svensk så mycket andra tillåter mig va.
  • Mrs Moneybags

Jag tror det blir lättare om/när ni får barn, om ni inte redan har det. Då brukar man ju se andra barn med samma bakgrund och kommer i kontakt med deras föräldrar.

Vi är inget "interracial" par, men vi är båda "biracial" och dessutom "intercultural" haha. Jag är emot engelska uttryck i svenskan när det inte behövs, men eftersom den här tråden skriver så, så gör jag det också.

Jag tycker kanske främst att det är bra för min son att träffa andra barn som ser ut som han själv då och då och särskilt barn som pratar engelska som han gör, men för min egen del har jag inget större behov att träffa andra par där båda är mulatter. Jag bryr mig inte så mycket. Dessutom är vår sort extremt ovanlig. Tror jag känner till ETT annat par där båda är mulatter och jag känner inte dem alls. Så viktigt är det inte för mig. 

Svar på tråden Söker vänner som är "interracial" par!