Andra syster fick bli brudtärna
Usch.. Så irriterad just nu. Min syster ska gifta sig i juli, vilket jag är såå glad för! Men, det frustrerande av allt är att min andra syster, våra kusiner etc blev alla valda till brudtärna. Utom jag. Aldrig tillfrågad. Fick höra av vår gemensamma syster att hon hade haft samtal med en annan brudtärna om varför jag ej skulle vara brudtärna - svaret var ju då eftersom jag inte ens skulle vara i landet då pga utlandsstudier. Detta sköts då upp och ersattes med volontärprogram, så jag kommer befinna mig i landet. Försökte lite diskret prata med syster som ska gifta sig och hon sa "jo men du skulle ju inte vara i landet då" och jag kände bara "fast nu sköt jag på det ett år för o kunna vara här för bröllopet o annat" men sa bara att jag kommer vara här. Hon ryckte bara på axlarna.
Är så trött på detta, exkluderas alltid ur syskon&kusin skaran. De kan ha hur många middagar som helst, blir endast inbjuden om jag frågar "Vad ska ni göra ikväll?" Samma om någon i familjen mår dåligt. Mår en syster dåligt kommer alltid de andra springandes, men när jag får diagnos om kronisk sjukdom och ligger och krampgråter på golvet - Då får man ett sms med att de inte har tid att prata telefon eller så. blir bara så trött på allt.
Någon här som valde att ha ett syskon som brudtärna/brudnäbb men valde att exkludera någon av de andra?