• Anonym (D)

polisanmäld av fd man

Anonym (Vienna) skrev 2016-03-06 08:20:51 följande:
    Fast varför tänker du inte på din son? Vad vill pojken? Du skriver bara pappan vill ha mer umgänge för att i nästa skriva att han inte är tillräckligt engagerad För att genomföra det? Ni är väl TVÅ om att genomföra det?? Det handlar om pojkens rätt till båda föräldrarna och det verkar ju som att han skulle vilja se sin pappa oftare. Men beter man sig som du gjorde i den beskrivna situationen så förstår jag att man inte tänker på barnet, alls faktiskt. Du gjorde fel.

Precis, de är två om att genomföra det. D.v.s. det räcker inte att TS gör sin bit utan pappan måste också ställa upp. I en perfekt värld hade TS naturligtvis kunnat stanna och prata med pappan, men i en perfekt värld misshandlar en man inte sin partner så att hon mår så dåligt att hon får kraftig ångest av att vistas i hans närhet.
  • Anonym (D)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2016-03-06 14:07:46 följande:
    Jag vill absolut inte ljuga för polisen. Men är det inte kutym att neka till brott. Kommer ju bli fälld på en gång i domstol om jag erkänner. Vem ska ta hand om vår son om jag hamnar i fängelse.

Du kan både berätta sanningen och förneka brott. Som förälder måste man få gå till handgripligheter när ens små barn inte låter sig styras med ord. Hade du knockat honom medvetslös vore det en annan sak, men nu såg du bara till att han kom in i bilen och stannade där. En perfekt förälder hade förmodligen inte gjort exakt likadant, men hade det varit fängelsestraff på att inte vara en perfekt förälder så hade varenda unge i det här landet fått växa upp på institution för alla föräldrar hade suttit inne.
  • Anonym (D)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2016-03-06 19:10:09 följande:
    Men jag BEGICK ju ett brott i och med att jag bar iväg honom och stängde in honom i bilen. Åååh :(

Nej, det gjorde du inte. Hade du gjort samma sak med random förbipasserande unge så vore det en annan sak, men nu var det ditt eget barn som du satte i bilen för att ni skulle åka. Det får man göra.
Svar på tråden polisanmäld av fd man