Inlägg från: Anonym (OjOj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (OjOj)

polisanmäld av fd man

Aj aj aj

Har hittills sett mig som en bra förälder, men du inser jag vilka hemska fängelsestraff som kan vänta runt hörnet.

Jag har rent fysiskt lyft upp min 5-åring och burit honom när han vägrat göra det vi måste. Arg som en katt var ungen och spottade och fräste. Arg var jag och tungt var det.

För att inte tala om olaga frihetsberövande! Jag menar - du hade i alla fall den förmildrande omständigheten att ni var på en parkering där det fanns bilar. Jag, min arme stackare, har skickat den lille till sitt rum av den banala orsaken att han slog sin lilla syster.

Ack och ve - hur ska det gå? Är det god mat i fängelset?

(Nej TS - jag driver rakt inte med dig, men jag ville bara försöka få dig att se det absurda i det ditt ex har gjort. Jag misstänker att han misshandlade dig svårt psykiskt eftersom du tar så illa vid dig (det händer, man börjar misstro sig själv). Hade det hänt mig hade jag garvat och berättat det på FB. . .

• Anonym (OjOj)
    Anonym (Elle) skrev 2016-03-07 13:59:24 följande:

Du behöver nog inte oroa dig, men du hade kunnat hanterat situationen på ett annat sätt, även om DU inte vill prata med exet, så ville ju uppenbart ERAT barn göra det. BARNET har rätt till sin pappa också, hur mkt DU än hatar exet, och hur illa han nånsin gjort dig.

Svälj stoltheten och låt barnet prata med sin pappa om ni träffas på ute.. Du är ju bara elak mot barnet i den situationen!

Men det blir så toklarvigt när man skriver som du gör om det stackars, stackars barnet.

Man kan inte alltid få allt man vill, inte ens som barn. Om du läser igen så var det ju att följa med pappan som barnet ville. TS hade bråttom och gick med barnet. Hon gjorde inget fel alls. Det har absolut nada att göra med att "ha rätt till sin pappa" så lägg ner.
  • Anonym (OjOj)
    nordanvinden skrev 2016-03-07 17:51:52 följande:

Nja skillnaden i detta fall är att bägge föräldrarna var närvarande och den ene ville något annat än den andre. Visst föräldrar har bestämmanderätt över sina barn och får tom orsaka smärta om nöden kräver. Men den bestämmande rätten gäller enbart pga att man anser att barn inte vet sitt eget bästa i alla lägen. I detta fall var ytterligare en förälder närvarande som hade en annan tolkning av barnets bästa.

Vad är det med (lågbegåvade) kärringar på fl som tycks vilja ha det snaskigaste ur varje historia och bara myser över katastrofer?

Ingenstans står det att pappan ville ta barnet med sig. Tvärtom står det att han inte var intresserad!

läs kvinna -LÄS!

Och bara som lite extra info är smärta inte alls okej.. .
  • Anonym (OjOj)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 21:58:06 följande:
    Så ett barn som önskar vara en extra dag hos sin pappa skall man inte alls lyssna på?? Har aldrig sagt att en 5 åring bestämmer men för mig låter det extremt sorgligt att man inte lyssnar på sitt barn om en önskan om att vilja vara med sin andra förälder en extra dag vare sig barnet är 5 eller 10... Precis som ens önskan inte är värd att lyssnas på.för att man är 5 år? När blir man tillräckligt stor så man kan få sin vilja/ önskan igenom och få rätt till att bli lyssnad på? Sedan kanske det inte går VARJE gång, men om det är ett barns önskan kanske man ibland kan vara tillmötesgående för det. Det är inte så att barnet bestämmer som du säger, barnet vill vara hos sin andra förälder med, vilket är helt naturligt!
    Snask, snask, snask för uttråkade kärringar som inte har något bättre för sig.

Missade du att pappan inte ville?
    Missade du att de hade bråttom till något?
    Missade du hela jävla TS i jakt på din snaskiga historia?!?!
  • Anonym (OjOj)
    nordanvinden skrev 2016-03-07 22:02:46 följande:
    Ok så är det mig du kallar lågbegåvad kärring? Hoppas inte du menade mig gubben!!

Men om du syftade på någon annan så förhåller det sig så här ser. Nr 1 vårda ditt språk. Nr två mitt svar är adekvat i förhållande till den situation som jag blir informerad om. nr tre jo lite smärta är ok. Att rycka armen ur led på eTT barn för att rädda det undan en rattfylla är helt i sin ordning.

Och sist men inte minst ta hand om dig nu P.
    Med "kärring" menade jag inte (bara) dig - det är sant.

Jag menade rent generellt den tröttsamma "TS är säkert en idiot och det ligger en dold, fruktansvärt historia här och JAG ÄR HJÄLTEN" - attityden som alltid finns på kvinno-forum som FL.

Anledningen till att jag skrev "LÄS!" var att du skrev att den ene ville något annat än den andra, trots att detta inte var sant. Pappan ville inte alls ha barnet mer!
Svar på tråden polisanmäld av fd man