• SmalaSara

polisanmäld av fd man

Polisanmälan är bara ett sätt för ditt sjuka ex att försöka utöva makt mot dig. Det är i alla fall min tolkning av situationen.

Jag lider med dig som är låst vid din baneman för resten av livet. Och jag hoppas att du får den hjälp du behöver för att hantera detta.

Förhoppningsvis kommer han så småningom till insikt med sitt sjuka beteende och söker hjälp själv; och sen ber dig om ursäkt. Då kanske det kan bli bättre fungerande samarbete i framtiden.

• SmalaSara
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 21:59:28 följande:
    Så ett barn som önskar vara en extra dag hos sin pappa skall man inte alls lyssna på?? Har aldrig sagt att en 5 åring bestämmer men för mig låter det extremt sorgligt att man inte lyssnar på sitt barn om en önskan om att vilja vara med sin andra förälder en extra dag vare sig barnet är 5 eller 10... Precis som ens önskan inte är värd att lyssnas på.för att man är 5 år? När blir man tillräckligt stor så man kan få sin vilja/ önskan igenom och få rätt till att bli lyssnad på? Sedan kanske det inte går VARJE gång, men om det är ett barns önskan kanske man ibland kan vara tillmötesgående för det. Det är inte så att barnet bestämmer som du säger, barnet vill vara hos sin andra förälder med, vilket är helt naturligt!
    Detta svaret missar fullständigt TS situation. Kanske hade gällt någon missunsamm mamma som försöker förhindra umgänge i allmänhet.

Dessa förslag gäller inte en misshandlande man utan bostad som polisanmäler (!!!!!) sitt ex för den situation TS beskriver. Herregud!
  • SmalaSara
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 23:14:04 följande:
    För att det inte har något med barnet att göra! Hemsk absolut, men ts behöver inte umgås med sitt ex har jag med skrivit flera ggr, som hon skrev i sin inledning att det var orsaken att hon tog barnet å gick med en gång. Vart har du läst att barnet skulle blivit misshandlat eller dåligt behandlat?
    Hur i hela friden kan du tro att det inte har med barnet att göra när en förälder misshandlar den andra föräldern? Självklart påverkas ett barn av det! Begriper du inte hur vidrig denna pappa är mot mamman? Är det en normal person som polisanmäler sitt ex för detta? Skulle det inte påverka barnet? Vilken värld lever du i?
Svar på tråden polisanmäld av fd man