EnAnonumius skrev 2016-03-06 12:45:45 följande:
Men lägg ned de kortet.
Bara för att man inte delar din åsikt och tycker du agera på ett vettigt sätt så betyder det knappast att man saknar barn. Det kan låta märkligt men det finns faktiskt partnersmisshandlare (jag skriver partner då det finns kvinnor som misshandlar män också) som aldrig skulle kunna göra ett barn illa medvetet.
Jag har barn och jag blev slagen av barnets fader också och det var en av anledningarna till att jag lämnade pappan. Dock så var pappan aldrig elak mot sonen och han var faktiskt konstigt nog en hyfsad bra fader när vi var ihop. Så nu vet du lite bakgrund om mig.
Dock så skulle jag personligen aldrig agera på det sättet du valde att göra. Jag klara nämligen av att skilja på "mig" från "mitt barn" och min ångest jag hade av att träffa pappan var min, jag lät den aldrig gå ut över miit bran, då barnet är sin egna individ och har rätt till sina egna relation på egna villkor till andra personer oavsett vad jag känner för personerna barnet väljer att umgås med.
När jag sitter och läser att du har rutit åt ditt barn flera gånger, och sedan handgripligen lyft upp honom och låst in i en bil, så kan jag inte låta bli och undra om du borde gå i en annan form av terapi så du LÄR dig att inse att ångesten du har är enbart din och den skall aldrig gå ut över barnet i något som KAN liknas vid en form av psykisk misshandel mot ditt barn. Din ångest är INTE ditt barns. Med tanke på att du aldrig var på arbetsplatsen så kan man ju undra vad som var viktigare än att ditt barn fick lov att umgås en stund med pappan?
Jag kan tänka mig två anledningar..
* Far-/Morföräldrar på sjukhuset och är nära döden
* Läkartid/tandläkartid för barnet
P.S
Tyvärr är det ett allt för vanligt fenomen bland kvinnor oavsett om de blir behandlade som gudinnor av manen eller misshandlad av mannen, att de vägra att förstå att barnet är en egen individ, utan de väljer att utgå från att barnet är en integrerad del av henne själv.
TS HAR insett att hon behöver terapi. Hon står i kö för att få det. Fram tills den terapin inleds, så kan hon inte göra annat än agera utifrån de känslor som tar grepp om henne.
Du har "ångest" säger du. Var och varannan här på FL har "ångest" när de känner sig oroliga över något. Panikångest är något helt annat. Jag har ingen aning om vad det innebär, men så mycket har jag förstått, att det är något mycket starkare än att känna obehag och vara rädd.
Så vad innebär "ångest" för dig?
Jag har dessutom svårt att tro att du skulle ha blivit väldigt svårt misshandlad, eftersom du går till angepp mot TS och försvarar misshandlande män på det sätt som du gör.