Inlägg från: Anonym (Vienna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vienna)

polisanmäld av fd man

Anonym (orolig mamma) skrev 2016-03-07 20:54:34 följande:

För att det inte var umgängestid. Och för att jag inte släpper iväg mitt barn med en person som saknar fast bostad.

Hir kan ha barnet vh om han inte har bostad? Varför går det bra då?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2016-03-07 20:54:34 följande:

För att det inte var umgängestid. Och för att jag inte släpper iväg mitt barn med en person som saknar fast bostad.

Så barnets vilja skiter du helt i för att det inte var pappans helg?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Exes) skrev 2016-03-07 21:52:26 följande:

Berätta för mig vad dina barn får bestämma själva, trots att du vet bättre, när de är 5?

Så ett barn som önskar vara en extra dag hos sin pappa skall man inte alls lyssna på?? Har aldrig sagt att en 5 åring bestämmer men för mig låter det extremt sorgligt att man inte lyssnar på sitt barn om en önskan om att vilja vara med sin andra förälder en extra dag vare sig barnet är 5 eller 10... Precis som ens önskan inte är värd att lyssnas på.för att man är 5 år? När blir man tillräckligt stor så man kan få sin vilja/ önskan igenom och få rätt till att bli lyssnad på? Sedan kanske det inte går VARJE gång, men om det är ett barns önskan kanske man ibland kan vara tillmötesgående för det. Det är inte så att barnet bestämmer som du säger, barnet vill vara hos sin andra förälder med, vilket är helt naturligt!
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-07 21:50:43 följande:

5-åringar bestämmer inte vart de ska vara, det är väl fullkomligt självklart?

Så ett barn som önskar vara en extra dag hos sin pappa skall man inte alls lyssna på?? Har aldrig sagt att en 5 åring bestämmer men för mig låter det extremt sorgligt att man inte lyssnar på sitt barn om en önskan om att vilja vara med sin andra förälder en extra dag vare sig barnet är 5 eller 10... Precis som ens önskan inte är värd att lyssnas på.för att man är 5 år? När blir man tillräckligt stor så man kan få sin vilja/ önskan igenom och få rätt till att bli lyssnad på? Sedan kanske det inte går VARJE gång, men om det är ett barns önskan kanske man ibland kan vara tillmötesgående för det. Det är inte så att barnet bestämmer som du säger, barnet vill vara hos sin andra förälder med, vilket är helt naturligt!
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-07 22:17:08 följande:

Har du glömt att pappan är hemlös?

"Ojdå, det verkar som om sonen vill åka med dig nu. Vart ska du?"

"Vet inte, ska försöka hitta någonstans där jag kan övernatta. Till Kalle kanske."

"Vem är Kalle?"

Du skulle alltså utan att tveka låta ditt barn åka med sin pappa, som du är rädd för, hem till denna Kalle, som du aldrig har träffat?

Man kan lyssna på sitt barn utan att för den skull låta det få sin vilja igenom.

Ts har sagt att pappan är hemlös men samtidigt svarar inte på hur han då kan ha barnet vh! Då tar jag för givet att han kan lösa det precis lika bra som han gör vh!
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-07 22:29:23 följande:

Om man kan lösa sitt boende varenda dag i veckan är man inte hemlös. Jag igen tar för givet att pappan har ordnat något som gäller varannan helg. Han kanske har en så bra relation till sina föräldrar, att de låter pappan och barnet bo där. De kanske sover i bäddsoffan som står i arbetsrummet. Det betyder inte att samma upplägg skulle fungera 7 dagar i veckan året om.

Alltså hur kan du få det till 7 dagar i veckan nu plötsligt?
  • Anonym (Vienna)
    pyssel skrev 2016-03-07 22:50:08 följande:

Du ta för givet saker på helt galna premisser. Vad är det som hela tiden blir fel när du tänker? Det är väl lite snaskiga hemskheter i fantasin som någon annan skrev. Den här tråden är så full av konstruerade offer - hemlösa pappan, ett barn som får rätta sig efter att nu går bilen, förnärmade användare ..

Du pyssel detta är ett disskutionsforum. Alla tycker inte lika. Men jag är inte otrevlig mot någon för det. Jag förstår inte varför så många har så svårt för att diskutera utan att komma med påhopp som 'vad är det som hela tiden blir fel när du tänker' ist för att försöka förstå eller iaf acceptera att folk tycker olika. Jag tycker inte ts agerade rätt av det hon säger. VAD är det som är så svårt för dig att förstå att man kan tycka olika?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Va?) skrev 2016-03-07 22:54:39 följande:

Kan du inte bara svara på hur ofta du lämnar ut ditt/dina barn till misshandlare?

Jag hoppas att om föräldern/na inte är lämplig så skall barnet inte vara hos den föräldern, men så verkar inte fallet här eftersom barnet bor med båda föräldrarna. Eller så är båda föräldrarna olämpliga.
  • Anonym (Vienna)
    pyssel skrev 2016-03-07 23:01:45 följande:

Jo det är du - din förfärliga stil mot TS går få förbi. Tycka? Tyck på du. Du tål ju inte att det är ett diskussionsforum där du möts av åsikter att ditt tyckande är extremt okunnigt, fördömande mot TS och rent av så dumt så det är svårt att ta sådan naivitet på allvar

Visst tål jag det pyssel lilla! Tycker det är extremt naivt att man inte tycker att en femåring är värd att lyssnas på eller ens är värd att få hälsa på sin pappa när de springer på varandra på stan.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-07 23:05:39 följande:

Man bor inte med någon man är hos varannan helg. Jag "bodde" i alla fall inte varannan helg. Jag hälsade på.

Ok tråkigt för dig, men är nog många som inte skulle hålla med.

Dock så hade föräldern inte varit lämplig å barnet farit illa hade inte vh varit aktuellt.
Svar på tråden polisanmäld av fd man