Inlägg från: Anonym (Vienna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vienna)

polisanmäld av fd man

pyssel skrev 2016-03-07 23:11:13 följande:

Varför ignorerar du misshandelsfrågan? Du verkar ju så mån om så många aspekter.

För att det inte har något med barnet att göra! Hemsk absolut, men ts behöver inte umgås med sitt ex har jag med skrivit flera ggr, som hon skrev i sin inledning att det var orsaken att hon tog barnet å gick med en gång. Vart har du läst att barnet skulle blivit misshandlat eller dåligt behandlat?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 23:14:04 följande:

För att det inte har något med barnet att göra! Hemsk absolut, men ts behöver inte umgås med sitt ex har jag med skrivit flera ggr, som hon skrev i sin inledning att det var orsaken att hon tog barnet å gick med en gång. Vart har du läst att barnet skulle blivit misshandlat eller dåligt behandlat?

Tillägg; att orsaken var att HON inte ville umgås med exet.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Exes) skrev 2016-03-07 23:15:52 följande:

Han kanske varje helg han har barnet hyr rum på vandrarhem men annars driver runt bland bekanta?

Ja det går ju att spekulera i det oändliga om det.....Men du varför fungerar vandrarhem vh men inte en dag mitt i en vecka?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-07 22:59:57 följande:

Om pappan bodde permanent hos sina föräldrar, så skulle han bo där 7 dagar i veckan. Vad är det du inte förstår? Trodde du jag pratade om att barnet skulle vara med sin pappa 7 dagar i veckan?

Ok ne jag uppfattade inte det så. Fast då är han ju inte hemlös som du själv skrev, bor han tillfälligt hos sina föräldrar för han inte hittat ngn lägenhet ex så är han ju inte hemlös i den meningen att han inte har någonstans att bo och vara.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Va?) skrev 2016-03-07 23:20:49 följande:

Varför skulle båda föräldrarna var olämpliga?

Nu är det ju ganska svårt att ta bort umgängesrätten, även om föräldern är en misshandlare.

Men du hade alltså mer än gärna lämnat bort ditt barn till en misshandlare mer än du borde om barnet bad om det? Speciellt när misshandlaren inte visat intresse?

Om föräldern misshandlar barnet så blir det inget umgänge. Om man då som förälder skiter i det, att skydda barnet så ja då är ju båda lika olämpliga. Men vart har du läst att pappan är elak å olämplig mot barnet?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Va?) skrev 2016-03-07 23:32:03 följande:

Jo, tyvärr kan man visst få umgänge fast man skadat barnet. Dessutom räknas det som barnmisshandel om man slår den andre föräldern när barnet ser eller skadas av det.

Och nej, mamman är inte olämplig för att lagarna inte alltid ser till barns bästa.

Mår du bättre av att trycka ner ett misshandelsoffer bara för att hon inte släpper iväg sitt barn när hon har bråttom iväg?

Men du hade alltså släppt iväg ditt barn till någon du visste var kapabel att misshandla andra om barnet bad om det? Du undviker den frågan gång på gång.

Vart har du läst att barnet sett misshandeln nu också? Vi tolkar helt klart ts inledning olika. Om jag visste att barnet hade det bra, ja. Annars givetvis inte.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-07 23:36:02 följande:

Jag har ingen aning om när och hur och var pappan bor. Jag är i alla fall helt övertygad om att han inte bor i en trappuppgång eller en pappkartong den helg han har umgänge med sonen. TS säger att han inte har någonstans att bo, ska vi låta det förbli där, ok?

Nej inte jag heller. Det enda vi vet är att det fungerar vh. Och då ser jag inte varför det inte skulle fungera för en natt till? (Ts vill ju heller inte svara på hur vhboendet löses.)
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Va?) skrev 2016-03-07 23:32:03 följande:

Jo, tyvärr kan man visst få umgänge fast man skadat barnet. Dessutom räknas det som barnmisshandel om man slår den andre föräldern när barnet ser eller skadas av det.

Och nej, mamman är inte olämplig för att lagarna inte alltid ser till barns bästa.

Mår du bättre av att trycka ner ett misshandelsoffer bara för att hon inte släpper iväg sitt barn när hon har bråttom iväg?

Men du hade alltså släppt iväg ditt barn till någon du visste var kapabel att misshandla andra om barnet bad om det? Du undviker den frågan gång på gång.

Läs gärna alla mina svar. Jag reagerade på att barnet inte får hälsa på sin pappa. Ts ville inte umgås med sitt ex som hon skrev i son Trådstarten. Och det tycker jag inte heller hon behöver! Hon hade kunnat gå å sätta sig i bilen å låtit sonen prata å umgås i ngr minuter med sin pappa, sedan hade pappan kunnat följt barnet till bilen och sagt hej då. Då hade denna situation troligtvis aldrig uppstått. Och jag tror pappan aldrig fick chansen, det är därför han polisanmält. För att sonen inte fick hälsa på honom när de sprang på varandra på stan. Hade jag också gjort om inte mitt barn hade fått hälsa på mig FAKTISKT! PÅ VILKET SÄTT TRYCKER JAG NER TS DÅ? Hur hade DU reagerat om ditt barn inte fått hälsat på dig när ni sprang på varandra????? Hade inte DU agerat på ngt sätt? Eller hade DU bara skitit i det?
  • Anonym (Vienna)

[quote=76417023][quote-nick]Anonym (:)) skrev 2016-03-07 23:57:19 följande:[/quote-nick][/quote]

Jaha ja där framkommer tydligt att dom inte hälsade på varandra utan barnet sprang direkt fram och ville följa med honom. Ts kan ju bara snabbt säga prata ni 5 min sen får du följa honom till bilen för jag har bråttom iväg och sen gå å sätta sig så hade nog pappan löst den situationen!

• Anonym (Vienna)
    Anonym (:)) skrev 2016-03-08 00:08:27 följande:

Jaha ja där framkommer tydligt att dom inte hälsade på varandra utan barnet sprang direkt fram och ville följa med honom. Ts kan ju bara snabbt säga prata ni 5 min sen får du följa honom till bilen för jag har bråttom iväg och sen gå å sätta sig så hade nog pappan löst den situationen!

Lol, han fick ju vara med sin pappa en stund, om han sprang fram så kanske han även sa hej pappa eller kramade honom.[/quote]

Ja där tycker vi ju helt klart olika hur man skulle hantera detta! Du tycker det är bäst för barnet att bära bort i vild protest å gråt? från sin papp å låsa in honom å jag tycker att barnet kunde få prata lite m son pappa å han sen följde m honom till bilen å löst det hela själv ;) men nu blir ju förhoppningsvis soc inblandade som isf förhoppningsvis reder ut ifall pojken skulle ta skada av ngn förälder etc.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (:)) skrev 2016-03-08 00:24:51 följande:
    Ja där tycker vi ju helt klart olika hur man skulle hantera detta! Du tycker det är bäst för barnet att bära bort i vild protest å gråt? från sin papp å låsa in honom å jag tycker att barnet kunde få prata lite m son pappa å han sen följde m honom till bilen å löst det hela själv ;) men nu blir ju förhoppningsvis soc inblandade som isf förhoppningsvis reder ut ifall pojken skulle ta skada av ngn förälder etc.[/quote]

Soc kommer inte att starta en utredning. Har mycket erfarenhet av soc.
    Det vore mycket märkligt om dom inte la sig i. Du tycker heller inte att det skulle vara bra om så gjordes i detta fallet om nu pappan är sådant svin eller barnet måste bo lite var stans vh för att pappan är hemlös som ts säger? Märks att här är ingen tanke om barnet iaf. 
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-08 21:59:35 följande:

OM pappan är ett sådant svin? Han har misshandlat sin partner, och nu polisanmäler han henne, och du bara försvarar honom. Varför? Hur kommer det sig att du väljer att bortse från att mamman har blivit misshandlad? Anser du att misshandlade kvinnor borde bita ihop för barnens skull?

bara för att han varit ett svin mot ts finns inget som säger att han är ett svin mot sitt barn!! VART kan du läsa att han är en fara mot sitt barn någonstans? Ne precis INGENSTANS. Vad är det du inte förstår? Jag försvarar väl inte pappan, jag försvarar barnet. Barnets rätt till båda sina föräldrar, att få rätten att hälsa på sina föräldrar när de ses på stan, barnets rätt att få bli lyssnad på om den saknar sin andra förälder osv. Men barnet tänker DU inte alls på utan enbart på ts. Men just det han är ju bara 5 år och då ska han banne mig inte lyssnas på!
Svar på tråden polisanmäld av fd man