Inlägg från: Anonym (Sussi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sussi)

Vilket intresse är "bäst"?

Jag och min man säger nej till fotboll. Sunkig mentalitet och skolning i otrevligt beteende. Det tas upp både på föräldramöten och i veckobrev på vår skola hur den klicken elever beter sig och tilltalar omgivningen. Som tur är har vår son aldrig velat spela fotboll heller, eftersom gårdens fotbollskillar var så buffliga och utan vidare tacklade ner honom i gruset när han var 5 år och de var 7.

Det var ett gyllene ögonblick i mitt liv när min son blev utmanad i brottning av en fotbollskille (som hade ca +10 kg på honom) och bara la ner honom på marken sju gånger på raken. Sonens enda kommentar var "han kunde ju gett sig efter tre gånger för han gjorde samma fel hela tiden men är man envis så..."  

Kampsport for the win säger jag.

Sedan kommer litteratur, musik, dataspel och husdjur. Finns en massa bra saker att lära av alltihop.

Dans anser jag vara en social färdighet som ingen bör vara utan, men det tar inte mycket mer än en helg att lära sig dansa hjälpligt om man har lite känsla. Vill man tävla är det en annan sak.

Svar på tråden Vilket intresse är "bäst"?