Enkel födelsedagsmeny - tips tack
Först vill jag bara gnälla av mig. Om FL hade haft en spoilerknapp så hade jag använt den, men istället få alla som inte vill läsa mitt gnäll helt enkelt skippa att läsa det kursiverade.
Gnäll: Jag känner verkligen inte för att fira min födelsedag (i år heller). Åldersnoja? Kanske. Men mest för att det inte är roligt. Jag hinner liksom aldrig fira mig, eftersom det alltid är jag som fixar och donar och köper presenter (ja, jag köper presenter till mig själv. Det är ingen annan som gör det, för alla envisas bara med att handla med mig eller ge mig pengar. Fantasin där är verkligen på topp.) och lagar mat och bjuder in folk jag inte vill träffa och ser till att alla har något att göra och lagar mat och fixar tårtor och lagar mat och gör efterrätter och lagar mat och fixar snacks och lagar mat och ställer fram nattmackor och lagar mat. Man skulle ha blivit kärnfysiker istället för kock. Så, slutgnällt.
Nåväl, hur som haver. Är det någon som har tips på något man kan bjuda på på en ojämn födelsedag? Något som inte kräver så mycket aktiv tid? Jag funderar, helt allvarligt, på att ringa efter pizza till 15 pers, men det känns lite som att det är i underkant..... Det enda jag vet att jag ska göra är en glassbomb, men den vetetusan om jag tänker bjuda andra på =P
Så, 1-3 maträtter, tårta och lite "nattamat" tar jag gärna emot tips på. Gärna saker som kan förberedas en-två dagar i förväg och kanske även delegera i alla fall delar av arbetet till personer över 6 år gamla.
Jag älskar mat, men bara när jag har lust att laga den =/