• Anonym (nyfiken inte i en strut)

G-punkt och samlagsställning-skönast?

Tror ju G-punkten finns:

För en kvinna-säkert olika från kvinna till kvinna: En del-kanske de allra flesta får inte så kallad G-punktsorgasm, men en del tror jag får

Finns det någon samlagsställning då G-punkten stimuleras mer än i en annan som du tycker?

Framifrån?

Bakifrån?

Från sidan?

Något annat alternativ.

Nyfiken som man-vet att klitoris/området där är viktigt och käsnligt, men tycker det är intressant med G-punkten som en del menar finns och andra menar inte finns. Min teori är att den finns.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden G-punkt och samlagsställning-skönast?
  • vargveum

Min erfarenhet säger mig att detta varierar enormt med olika fittor och kukar. Finns lika många svar som det finns par av fitta/kuk?

vargveum skrev 2016-03-07 19:14:22 följande:

Min erfarenhet säger mig att detta varierar enormt med olika fittor och kukar. Finns lika många svar som det finns par av fitta/kuk?

Verkar logiskt. På något sätt tror jag att för en del människor framifrån ger mest stimulans  på just det sättet, till exempel om man har en markerad  ollonkant som man, för den tenderar ofta vara kraftigast på penisens översida och framifrån kommer den mot samma sida som G-punkten-dvs slidans framvägg en liten bit in.

en teori i alla f.
  • Anonym (Olika)

Min fru känner mest när hon rider. Det blir en annan känsla då och hon upplever att det är g-punkten som stimuleras. Men hon når inte ända fram till orgasm. Med sin första pojkvän kom hon både i missionären och när hon red, men det gällde att "träffa rätt" för att det skulle gå, så hon tror att det var g-punktsorgasmer. Så det kan nog vara skillnad både på partner och ställningar.

• Fjäril Vingad

Man får prova sig fram som par. Ett underliv är olikt från ett annat.

Själv gillar jag "jockeyn", då stimulerar hans kuk mig skönt inuti.

Intresanta svar. Jag har också hört eller läst att de flesta kvinnor aldrig har haft G-punktsorgasm-eller hur det nu stod-och det stämmer kanske också. kanske inte alla som kan.

En del kan säkert också bli stimulerade med ett finger. Fast jag är rädd att skada då även om naglarna är nyklippta

• vargveum
    Anonym (nyfiken inte i en strut) skrev 2016-03-07 19:20:57 följande:

Verkar logiskt. På något sätt tror jag att för en del människor framifrån ger mest stimulans  på just det sättet, till exempel om man har en markerad  ollonkant som man, för den tenderar ofta vara kraftigast på penisens översida och framifrån kommer den mot samma sida som G-punkten-dvs slidans framvägg en liten bit in.

en teori i alla f.

Jo. Ett ex kunde jag få att komma i missionären flera gånger i rad. Aldrig bakifrån. Ett annat ex kom lätt bakifrån men bara i undantagsfall i missionären. Och flera ex inte alls med bara PiV. Nuvarande partner har skönt bakifrån men hon har inte kommit av det (än), men det har hänt ett par gånger i missionären. Som sagt, olika. Tur man har tunga, fingrar och dildos också :D
Svar på tråden G-punkt och samlagsställning-skönast?