• Matteo1

Hur allvarligt ser ni på detta?

För att göra en historia så kort som möjlig så kan jag väl berätta att jag och exet hade varit tillsammans i ca 15 år när detta inträffade.

En gång tidigare hade jag luktat alkohol när jag hämtat min son på dagis. Han var då 2år. Jag hade inte druckit samma dag. Jag hade druckit kvällen innan. Inte borstat tänderna när jag vaknat sent på eftermiddagen och åkte och hämta honom på dagis. Jag var bakis men inte berusad.

Den andra gången det hände så hämtade jag grabben. Tog grabben ut i en fin maj dag och drack två bärs med honom på gräsmattan. Exet ringer eftersom vi bodde särbo vid den här tidpunkten att han måste infinna sig hemma och käka. Nu kommer kruxet. Vi bor gångavstånd från varandra. En t-bane hållplats mellan oss. Men jag går upp till bilen och sätter ungen i bilen och kör ner till hennes bostad på två starköl(50cl, 5,3%).

När jag kommer hem till henne så frågar hon mig om jag druckit. Jag erkänner för henne att det har jag gjort. Tar den tredje starkölen jag har i fick och sätter mig ner i hennes soffa. Hon börjar skrika åt mig att dra därifrån och jag lackar och skriker att man minsan ska ta och nacka den här jävla ungen och henne. Satte på mig skorna och stack därifrån.

Hade ångest som fan för jag visste att jag strulat till det ordentligt. Hörde av mig på morgonen följande dag till henne. Fick inge svar förrens några dagar senare då hon satt på skyddat boende. Sedans dess var har vi varit separerade efter 15 års förhållande. I sommar är det två år nu.

Jag vet att jag betett mig som ett jävla ansvarlöst svin så det behöver ni inte nämna. Jag vill bara veta eller ska vi säga vilken grad ni ser på detta fall hur allvarligt det är?

• Svar på tråden Hur allvarligt ser ni på detta?
  • LillaLoppi

Att mordhota sitt barn och barnets mamma är väl väldigt allvarligt. Eller vad menar du? Obestämd

• Pastella

Ja det är ju bäst du håller så långt borta från barnet som möjligt. Fullkomligt oacceptabelt och oförlåtligt.

• MammAmma

Jävligt allvarligt och hade du varit mitt ex hade du inte kommit i närheten av varken mig eller ungen igen.

• nordanvinden

Krökar du fortfarande?

Hur ska man kunna beskriva på vilket sätt det är allvarligt utan att tala om hur dumt du betett dig. Kör bil med alkohol i kroppen med ditt barn i bilen är helpuckat. Säga att du ska nacka henne och ditt eget barn räcker fan för att du aldrig skulle se dom igen och att du borde sökt hjälp. Gå omkring med bärs i fickan när du umgås med barnet och sen korkar upp den hemma hos barnets mamma e ju även det väldigt märkligt beteende. Det låter ju nästan som om du försökte få det att gå åt helvete.

• Carambolan

Du kör rattfull med barnet i bilen?

Mordhotar barnet och exet?

Låter barnet gå på förskola medan du är hemma och sover ruset av dig?

Ja du lär ju inte bli Årets Pappa direkt om man säger så.

• Matteo1

Jag ångrar mig naturligtvis med hela mitt hjärta. Detta hände för två år sedan och man har väl lärt sig att hata sig själv mer och mer.

Jag är lite liberal av mig. Har strulat lite hit och dit genom åren men jag har aldrig varit kriminell. Men lite av en strulputte. Men man lär sig av misstagen och jag uppskattar svaren eftersom jag aldrig riktigt fått begrepp på hur allvarligt detta handlande var utan bra utifrån mig själv och exet.

Så skriv vad ni känner om detta handlande bara. Det får mig att utvecklas som människa och att inte göra sådana här dumma handlingar igen. Jag är inget barn. Jag är 38 år idag men har alltid varit lite av en vilding.

Jag har en bra relation med min son idag men skulle vilja träffa honom lite oftare. Och jag vet att ni skriver att jag ska vara glad som får träffa honom något alls. Men jag har faktiskt ändrat mig och jag skulle väl inte kalla det mognat men tagit lärdom av mina misstag.

• nordanvinden

Dessutom finns det nog ytterligare skäl än ett enstaka hot att hon hamnar på skyddat boende. Är du kvinnomisshandlare med?

• Matteo1
    nordanvinden skrev 2016-03-07 23:45:51 följande:

Dessutom finns det nog ytterligare skäl än ett enstaka hot att hon hamnar på skyddat boende. Är du kvinnomisshandlare med?

Jag har slagit henne en gång, Ja!
  • Matteo1

Men det och det är ingen ursäkt hände flera år innan detta inträffade!

• Matteo1

Det jag menar är att det inte är någon ursäkt men det inträffade flera år innan denna händelse!

Svar på tråden Hur allvarligt ser ni på detta?