Hur allvarligt ser ni på detta?
För att göra en historia så kort som möjlig så kan jag väl berätta att jag och exet hade varit tillsammans i ca 15 år när detta inträffade.
En gång tidigare hade jag luktat alkohol när jag hämtat min son på dagis. Han var då 2år. Jag hade inte druckit samma dag. Jag hade druckit kvällen innan. Inte borstat tänderna när jag vaknat sent på eftermiddagen och åkte och hämta honom på dagis. Jag var bakis men inte berusad.
Den andra gången det hände så hämtade jag grabben. Tog grabben ut i en fin maj dag och drack två bärs med honom på gräsmattan. Exet ringer eftersom vi bodde särbo vid den här tidpunkten att han måste infinna sig hemma och käka. Nu kommer kruxet. Vi bor gångavstånd från varandra. En t-bane hållplats mellan oss. Men jag går upp till bilen och sätter ungen i bilen och kör ner till hennes bostad på två starköl(50cl, 5,3%).
När jag kommer hem till henne så frågar hon mig om jag druckit. Jag erkänner för henne att det har jag gjort. Tar den tredje starkölen jag har i fick och sätter mig ner i hennes soffa. Hon börjar skrika åt mig att dra därifrån och jag lackar och skriker att man minsan ska ta och nacka den här jävla ungen och henne. Satte på mig skorna och stack därifrån.
Hade ångest som fan för jag visste att jag strulat till det ordentligt. Hörde av mig på morgonen följande dag till henne. Fick inge svar förrens några dagar senare då hon satt på skyddat boende. Sedans dess var har vi varit separerade efter 15 års förhållande. I sommar är det två år nu.
Jag vet att jag betett mig som ett jävla ansvarlöst svin så det behöver ni inte nämna. Jag vill bara veta eller ska vi säga vilken grad ni ser på detta fall hur allvarligt det är?