• Äldre 8 Mar 07:49
    17819 visningar
    7 svar
    7
    17819

    Vilken är den bästa hustillverkare?

    Det är ju väldigt individuellt vad man söker för hus som till slut blir det bästa.

    Men att tänka på är att vilket bolag man än väljer så finns det ju alltid olika nivåer på vad för pris som ger vilket arbete.

    Alltså man kan få ett hus som är helt nyckelfärdigt och då behöver man ej göra något själv, alls. Bara köpa tönten och anvisa husbolaget vart den ligger för att dom sen tar hand om allt....men då kostar det massor.

    Och sen finns det allt däremellan till att bara bygga ett hus skal för att sen göra det mesta själv.

    Men älsvsbyhus ät ju billigast i landet just för att man måste sköta grund Arbetet och endel inne i huset helt själv

    Så får man ju värdera vad man tycker ska kosta och inte när man bygger hus. Och vad som är värt vad.

    Och att söka på nätet kan man göra men som någon häruppe skrev så är det mycket ros och ris om alla företag.

    Sen är det några husbolag som inte är så flexibla i ändringar av planlösningar och materialval

  • Äldre 8 Mar 07:50
    #3

    Sen är det så klart tomten jag menar och inte tönten :)

  • Äldre 8 Mar 07:54
    #4

    Men har du en budget på tomt inkl hus på 2.5 miljoner så hoppas jag att tomten är plan och tom på både träd och berg. Att göra iordning en tomt för hus bygge kostar endel också om det ska göras massa arbete på tomten innan man kan börja med grundarbetet.

  • Äldre 8 Mar 13:32
    #7

    Men är tomten alltså kopplad till älvsbyhus som husleverantör? Att betalar du 2.5 får du en tomt med hus från dom och har i princip inga alternativ än att kanske välja vilken färg/tapet på väggar och att lägga gräs eller plattor?

    Och sen är det 1 plan eller i 2 plan huset är?

    Är det 2 så är oftast ej övervåningen inräknad i priset.

    Men till din fråga....

    Jag kan tycka att älvsbyhus är ett bra alternativ till att få ett billigt hus och liksom få nånstans att bo. Men man bör vara noggrann med att dom som ska bygga huset på plats är duktiga på det dom gör. Det är väl oftast i själva byggprocessen det felar.

    Men väljer du som sagt andra husbolag och vill ha precis allt inräknat så blir det bra mycket dyrare än 2.5.

Svar på tråden Vilken är den bästa hustillverkare?