Inlägg från: SaraVandelay |Visa alla inlägg
  • SaraVandelay

Uttagen P-stav

Hej,

Jag tog ut min p-stav den 8/2och fick en miniblödning den 29/2 (varade inte ens ett dygn). Hur har er första mens varit efter uttag av p-stav? Ska jag förvänta mig att det tar ca 28 dagar till nästa eller var detta nått annat?

• Svar på tråden Uttagen P-stav
  • SaraVandelay

Oj, det låter ju väldigt knäppt. Jag är mest illamående och saknar aptit. Har haft stav i 14 år så minns inte ens hur min mens var innan jag började med stav.

• SaraVandelay

Ok, så efter tre månader blev det regelbundet eller? Tog du ut staven för att du ville ha barn eller av annan anledning?

• SaraVandelay
    Minime90 skrev 2016-03-08 23:19:59 följande:

Hej.

Jag tog ut min P-stav i slutet av oktober -15, första blödningen kom efter 3 v 2 d, andra kom efter 6 v 2 d samt tredje efter 5 v 6 d så hoppas att systemet har börjat att funka igen :)

Det låter ju som att det börjar rätta till sig för dig! Bara att hålla tummarna. Kändes mest så konstigt när man för en gång skull blev glad över att få mens så varade den inte ens ett dygn.
  • SaraVandelay

Jag har nu fått min andra mens, 26 dagar efter första men även denna va inte särskilt riklig, knappt två dagar. Ska vänta in nästa mens också innan vi ska börja försöka. Är egenföretagare och har kontrakt till sista december i år och vill inte bryta det på något vis.

Svar på tråden Uttagen P-stav