• Äldre 8 Mar 11:48
    17460 visningar
    13 svar
    13
    17460

    FB-grupp - Gravid igen efter fosterdöd

    Hej, 

    Det finns en hemlig fb-grupp för oss som förlorat våra små i magen och nu är gravida igen.

    Gruppen är som sagt hemlig så ingen som inte är medlem i gruppen kan se vad som skrivs, vilka som är medlemmar eller ens söka på gruppen.

    Om du vill bli medlem skicka din mejladress till mig här eller i ett personligt meddelande så bjuder jag in dig. Jag måste ha mejladressen för att kunna bjuda in dig, eftersom gruppen är hemlig!

  • Svar på tråden FB-grupp - Gravid igen efter fosterdöd
  • Äldre 24 Mar 10:01
    #1

    Välkomnar självfallet er som har förlorat era små och nu försöker bli gravida igen!
    Vi alla i gruppen har ju varit där och finns nog många bra tankar och funderingar som kan utbytas. <3

  • Äldre 12 Jun 17:54
    #2

    Hem! Jag bill garna vara med I gruppen! Ian du PMa mig?

  • Äldre 18 Nov 09:06
    #3

    Vill bara få upp denna tråd. Att få kontakt med andra som förlorat barn och Bill bli gravida igen eller fått barn efter kan vara ett stort stöd. Att inte behöva känna sig ensam. Även om man såklart hoppas att ingen annan ska behöva drabbas.

  • Äldre 19 Nov 06:20
    #4

    Precis plussat med blandade känslor efter förlorat min tjej i vecka 27 förra graviditeten i havandeskapsförgiftning.

  • Äldre 19 Nov 09:17
    #5
    Florpan10 skrev 2016-11-19 06:20:53 följande:

    Precis plussat med blandade känslor efter förlorat min tjej i vecka 27 förra graviditeten i havandeskapsförgiftning.


    Kontakta skiz så får du säkert komma med i vår Facebook-grupp..
  • Äldre 19 Nov 10:28
    #6
    Florpan10 skrev 2016-11-19 06:20:53 följande:

    Precis plussat med blandade känslor efter förlorat min tjej i vecka 27 förra graviditeten i havandeskapsförgiftning.


    Beklagar innerligt det som hänt er lilla flicka :( Stort grattis till pluset <3 Skicka din mejladress till mig så bjuder jag in dig till fb gruppen om du vill. Gruppen är helt låst så ingen annan än dom som är inbjudna i gruppen kan se vad som skrivs. Det går inte heller att söka efter gruppen, så det är enbart dom som blir speciellt inbjudna som kan se något som har med gruppen att göra!

  • terfje
    Äldre 30 Nov 13:40
    #7

    terfje@hotmail.com. Förlorade vår 2 veckor och tre dagar gamla gosse och vi kommer försöka köra på att bli gravida igen. Har precis fått första ordentliga mensen sedan förlossningen.

  • Äldre 12 Dec 21:38
    #8

    Skickat PM

  • Äldre 15 Dec 11:50
    #9

    hej
    jag skulle vilja bli medlem i Gravid efter fosterdöd. Finns inte en grupp som heter Änglabarn också? Jag vill gå med i bägge. Jag har mist två barn, men det är ett tag sen. Jag reviderar nu boken Ett litet barn dör Ett ögonblicks skillnad, som kommer ut för fjärde gången. Spädbarnsfonden bildar eget förlag o ger ut boken  i vår. Jag var drivande i att starta Spädbarnsfonden, vi hade just 30-årsjubilium,
    vänlig hälsning Ingela Bendt

  • Äldre 19 Dec 11:34
    #10

    För att alla i gruppen ska känna sig bekväma och att ingen ska känna "att dom hamnat fel" har vi valt att gå efter den medicinska riktlinjen som säger efter gravidvecka 22 fram till strax efter förlossningen.

  • Äldre 7 Jun 22:16
    #11

    För alla er föräldrar som förlorat era små i magen (efter v.22) finns det en fb grupp där vi stöttar varandra och längtar efter syskon till våra barn. 

    Vill bara puffa upp tråden och välkomna er som vill <3 skicka ett meddelande till mig med den email adressen som är kopplad till ditt fb konto så kan jag bjuda in er till gruppen som är helt hemlig, ingen kan se gruppen förutom dess medlemmar.

  • Äldre 16 Jun 22:45
    #12

    Så fint med en grupp men ja bli så irriterad på den medicinska riktlinjen v22 . Vi förlorade våran dotter i v20+1 genom en sen abort pågrund av att hon hade ett allvarligt hjärtfel. för oss är hon ett barn, man ha ju gått halva graviditeten och vid denna tid så ser ju dom ut som ett barn och inte ett "foster". hade de varit bättre för oss att gå till v22 och avbrutit då bara för att få våran dotter registrerad som ett barn? tycker bara de är så ledsamt fel på nått vis ... är iaf gravid igen efter 7 månaders sorg efter förlusten .

    beklagar alla som varit med om att förlorat era små :"(

  • Äldre 10 Aug 22:11
    #13

    Är denna gruppen fortfarande tillgänglig? Skulle vilja bli inbjuden isf...

Svar på tråden FB-grupp - Gravid igen efter fosterdöd