Vi har verisure. Och tycker det funkar utmärkt! Har en app i telefonen där vi kan se allt som har med larmet Att göra, vem som larmar av/på och vilken tid. Om larmet går, osv. Vi kan även larma av och på via appen.
Det är kamera men den går bara igång om larmet skulle gå, alltså är den inte på i annat fall. Vi kan välja att larma hela huset eller bara "skalskydd" vilket gör att vi kan larma när vi är hemma, tex nätter. Då är dörrar och fönster larmade. De går att ställa in att det finns husdjur. Vi har även lagt till vattensensorer så det larmar om vi skulle få en vattenläcka.
Det jag verkligen gillar är att vi kan lägga till olika larmkoder på olika personer, jag har en, min sambo en, våran granne en egen. Detta gör att jag alltid ser vem det är som larmar av. Har man tex hantverkare hemma en period så kan de få en egen kod som man sedan raderar när dom inte ska vara där längre.
Går larmet så ringer Securitas upp oss och frågar
Om det är vi eller inte, skulle det inte vara vi så åker dom ut, det ingår fria utryckningar.
Långt inlägg, men ville få med det mesta. Tycker inte att verisure har några nackdelar! :)