Hur gör du currykycklingröra till bakpotatis?
Är grymt sugen på bakpotatis med currykycklingröra men hittar inget enkelt och bra recept. Hur gör du röran?
Vad brukar du servera med bakpotatis förresten?
Är grymt sugen på bakpotatis med currykycklingröra men hittar inget enkelt och bra recept. Hur gör du röran?
Vad brukar du servera med bakpotatis förresten?
Créme fraiche med curry. Steker kyckling i små bitar samt bacon. Låter det svalna. Sen blandar jag i det och majs i creme fraichen :) såå gott!!
Créme fraiche med curry. Steker kyckling i små bitar samt bacon. Låter det svalna. Sen blandar jag i det och majs i creme fraichen :) såå gott!!
Créme fraiche blandat med hackad vitlök (+salt, +svartpeppar). Riven ost och smör. Läggs i/på potatisen i omvänd ordning. Serveras med en grillad köttbit och ev en sallad.
Färdig salladskyckling purjo créme fresh curry paprika. Blandar allt i en kastrull eller stekpanna. Enkelt :)
Kyckling som legat i marinad av soya och kryddor och sedan tillagats i stekpåse i ugn.
Röran gör jag sedan på creme fraiche, majonnäs, curry, salt, peppar, hackat äpple och rödlök. Hackar kycklingen i småbitar och rör ner.
Det viktigaste är att man hittar en god curry, sen är det rätt enkelt.
Det är bara tillsätta så mycket curry man tycker om.
Sen är det inte dumt att göra den ett antal timmar innan man ska ha den, varför inte dagen innan.
Om man vill ha den mindre fet, så tar man lite gräddfil, och majonnäs är inte dumt heller(men blir då fetare igen ;) ).
Det är inte dumt att ha i worcestershiresås som sälta, även en god Japansk soja är inte dumt typ yamasa.
Sen är jag lite osäker på vad du menar med röra, men tror du menar att det ska vara nått protein.
Det naturliga är väl räkor eller kyckling, finhackad bladselleri och salladslök.
Kanske en skvätt citron också.
Och gillar man vitlök så riva ner en eller två klyftor är inte, helst färskvitlök då den har inte denna skarpa smak som torkad vitlök kan ha.
Och ska inte tillaga vitlöken, så är den färska att föredra.
Finns i de flesta affärer, men Willy´s brukar faktiskt vara väldigt billiga på den färska.
Brukar bara kosta 10-20:-/kg än den torkade.
Man behöver inte skala denna vitlök om man inte vill, och se till köra så stor som möjligt.
För små kan det bli så att det blir inget kvar om du skalar vitlöken, då "skinnet" är rätt tjockt.