Jag har läst många trådar som fått upp mitt hopp men endel trådar där man glömt skriva uppföljning.
Därför vill jag nu berätta för någon annan som läser sen, med samma oro som mig. Att vi gjorde tidigt ul i vecka 4+5 först, såg ingenting o barnmorska tyckte sig se ngt vid äggstock. Dock sa hon aldrig det till oss för att va säker bokade in tid för uppföljning hos läkare, men jag läste mellan raderna och trodde såklart det var kört.
Vi fick ta blodprov också. har aldrig haft utomkveds (erfarenhet av 4 graviditeter men man kan ju få det ändå såklart). Andra besöket i vecka 5+0 så såg läkare att det var inte något vid äggstocken som hon trodde, såg normalt ut. Hormonet, hCG hade fördubblats. Man såg dock inte någonting nu heller i livmoder, men mitt hCG var 1900 och det är tydl nog vanligt att ej se något under 2000 för att läkaren inte skulle vara orolig, hon såg så glad ut pga hormonfördubbling att jag blev ganska lugn.
Fick tid igen 9 dagar senare och då såg man alltså hinnsäck och något litet där i , i en gulsäck tror jag yolksack kanske och såg ut ung som min tidigare grav i vecka 6+3 fast lite tidigare och hjärtat slog inte än...men är bara i vecka 5+6 eller 6+0 så läkare sa det är normalt för en tidig graviditet.
Dessutom kan ju det befruktade ägget ta 2-5 dagar på sig att vandra till livmoder vilket vad jag förstår kan flytta bak graviditeten ett par dagar, för jag vet exakt på en dags spelrum då jag vart gravid denna månad =)
Nu ska vi tillbaks igen om 10 dagar för att förhoppningsvis se ett hjärta. Han tyckte inte blodprov var nödvändigt då han såg en grav i livmodern och då det hade fördubblats sist.
Jag är glad de är så noggranna med oss och överlycklig de såg nått nu, såklart lite nervig att inte få se ett hjärta nästa gång, är ännu tidigt och mkt kan hända men det kan också gå bra. Håller tummar och tår för mig och alla er andra <3