• Anonym (?)

    Ökad sexlust av att fixa till sig och skönhetsoperera sig?

    La den här tråden i känsliga rummet innan jag hann upptäcka att det fanns ett forum för sex & samlevnad.

    Jag har sen ett par år tillbaka haft minskad sexlust, minns knappt sist jag var sugen eller kände mig kåt på att ha sex. I hela mitt liv har jag hatat mitt utseende, blivit retad för att jag är ful osv. Idag klarar jag inte av att se mig själv på kort och undviker att vara med på kort.

    Sexlusten hänger ofta ihop med att man känner sig sexig och snygg. Jag känner mig bara äcklig. Vill inte att min sambo tittar på mig under sexet för att jag ser inte bra ut.

    Sedan har även min sambo påpekat att jag har stor näsa, mycket pigmentfläckar och så. Min sambo vill ha mer sex och klagar på det ibland, jag ställer upp ibland och så.

    Nu känner jag bara att lösningen på min minskade sexlust måste vara att operera mig. Min sambo skulle ge mig komplimanger och tycka att jag är snygg, jag skulle tycka om mig själv bättre, känna mig sexig och få ett bättre självförtroende. MEN det är långt kvar tills att jag har råd med att fixa till mitt ansikte, sparar och sparar men det tar tid.

    Och under den tiden det tar kanske förhållandet går åt pipan då jag aldrig är sugen på sex eller tar initiativ till sex vilket han klagar på också. Vad tror ni? Funderar på att ta ett lån och fixa till allt nu och sen blir förhållandet bättre och då kan man betala av på lånet i lugn och ro?

    Någon som fått ökad sexlust av att fixa till sig? Någon som tagit lån för att fixa till sig?

  • Svar på tråden Ökad sexlust av att fixa till sig och skönhetsoperera sig?
  • MEE83

    Låter som en väldigt konstig slutsats, inte för att jag har något i mot tjejer som går till kliniken, min sambo använder fillers och har pilatesbollar(som hon skämtsamt kallar dom), och visst, hellre pilatesbollar än taxöron om du frågar mig, men kåthet styrs väl vad jag vet mest av hormonerna, så börja träna istället, det ökar produktiviteten av testosteron, och det är viktigt för både kvinnor och mäns sexualitet, dessutom är det hälsosamt, bygger självförtroende och du kommer antagligen även få en kropp som du kan känna dig både nöjd och stolt över.

    Tycker du att din näsa verkligen är ett problem, och att du inte kan lära dig att leva med hur den ser ut kan du väl göra något åt det, men det finns ju som sagt andra alternativ.  

    Din sambo låter ju inte jätte sympatisk som pikar dig för ditt utseende heller, det är ju knappast rätt sätt att få en tjej att bli på humör. En av hans uppgifter är självklart att få dig att känna dig som världens coolaste och häftigaste brud, att du kan så att säga bestiga Mount Everest, pusha dig och få dig att känna dig skitsexig.

    Objektivt oattraktiva brudar kan vara väldigt kåta, precis som snygga tjejer kan ha kass sexlust. 

    Ha det

  • Anonym (?)

    Nu är det ju i och för sig inte kroppen jag har så stora problem med förutom mina pigmentfläckar då och att jag har för små bröst. Det är främst ansiktet jag har problem med. Har dålig hy, stor näsa, mörka ringar under ögonen och pigmentfläckar. Och nu när det börjar bli så ljust ute syns verkligen varenda skavank! Har ärr efter acne och så! =(

    Vet inte om jag tror på att sexlust bara beror på hormoner för då borde jag ha hög sexlust då eftersom att jag har höga nivåer av testosteron i kroppen. I mitt fall är det mer att jag är så onöjd med mitt utseende. Skäms över mitt ansikte. Klarar inte av att se mig själv på bild osv.

    Min sambo pikar inte utan jag vet att jag har stor näsa för kan ju se det själv i spegeln och på bild, han konstaterar bara det jag redan vet. Min mamma har också sagt att jag har stor näsa men det vet jag redan om så att säga.

    Min sambo pushar mig och får mig att känna mug duktig och att jag kan mer än jag tror. Han säger såklart ibland att jag är söt, men det är mest för att vara snäll, för jag vet ju att jag inte är en söt eller snygg tjej. Han är inte en sån som bryr sig så mycket om hur jag ser ut, han struntar i om jag har hår på benen om jag går runt i mysbyxor och slafsiga kläder. Han är ju med mig för hur jag är som person. Och det gäller ju mig med, jag är med min sambo pga hans personlighet, inte utseende.

  • Anonym (Njaa)

    Jag fastnade i en cirkel av ingrepp för flera år sedan, började med små saker, naglar, fransar, läppar, botox, sola. Sen opererade jag in mina öron då jag tyckte de stod ut. Sen blev det brösten och sist näsan. Sedan träffade jag mannen i mitt liv och DÅ fattade jag att man inte kan bättra på sin självkänsla utifrån. Efter varje sak jag gjorde sökte jag efter mer att fixa. Så tyvärr, nej det kommer inte hjälpa dig. Kanske tom tvärtom och ett tomt bankkonto.

  • Anonym (?)

    Fast jag vet inte om jag har problem med självkänslan, just nu är det mest min minskade sexlust som är problemet. Och ni måste väl ändå hålla med om att känner man sig snygg och sexig så har man lättare att känna sexlust? Och om jag blir snyggare kommer jag även få komplimanger från min sambo om mitt utseende och det är också en bra sak som bättrar på sexlusten!

  • MEE83
    Anonym (?) skrev 2016-03-10 15:27:43 följande:

    Nu är det ju i och för sig inte kroppen jag har så stora problem med förutom mina pigmentfläckar då och att jag har för små bröst. Det är främst ansiktet jag har problem med. Har dålig hy, stor näsa, mörka ringar under ögonen och pigmentfläckar. Och nu när det börjar bli så ljust ute syns verkligen varenda skavank! Har ärr efter acne och så! =(

    Vet inte om jag tror på att sexlust bara beror på hormoner för då borde jag ha hög sexlust då eftersom att jag har höga nivåer av testosteron i kroppen. I mitt fall är det mer att jag är så onöjd med mitt utseende. Skäms över mitt ansikte. Klarar inte av att se mig själv på bild osv.

    Min sambo pikar inte utan jag vet att jag har stor näsa för kan ju se det själv i spegeln och på bild, han konstaterar bara det jag redan vet. Min mamma har också sagt att jag har stor näsa men det vet jag redan om så att säga.

    Min sambo pushar mig och får mig att känna mug duktig och att jag kan mer än jag tror. Han säger såklart ibland att jag är söt, men det är mest för att vara snäll, för jag vet ju att jag inte är en söt eller snygg tjej. Han är inte en sån som bryr sig så mycket om hur jag ser ut, han struntar i om jag har hår på benen om jag går runt i mysbyxor och slafsiga kläder. Han är ju med mig för hur jag är som person. Och det gäller ju mig med, jag är med min sambo pga hans personlighet, inte utseende.


    Nej det beror inte bara på hormoner, det är helt riktigt. Det finns naturligtvis flera faktorer som kan spela in, ens allmänna välbefinnande är såklart viktigt, stress osv kan ha negativ påverkan på lusten. Även ens inställning till sin egen kropp kan påverka, men jag tror inte att du nödvändigtvis måste fixa näsan för att känna dig bekväm med ditt eget utseende, det finns ju andra med stora näsor som egentligen inte bryr sig om det, så det handlar ju om att lära sig att åtminstone acceptera hur man ser ut, att sluta bry sig liksom.  

    Så visst, du kan få effekt av en korrigering av de delar av din kropp du inte är nöjd med, men det finns ju även andra sätt att lösa det på som inte inbegriper näsplastik eller annan kirurgi. 

    Känner du att det påverkar din livskvalitet för mycket i negativ bemärkelse så fixa näsan, det är inga konstigheter med det. 
  • Anonym (Njaa)
    Anonym (?) skrev 2016-03-10 17:03:31 följande:

    Fast jag vet inte om jag har problem med självkänslan, just nu är det mest min minskade sexlust som är problemet. Och ni måste väl ändå hålla med om att känner man sig snygg och sexig så har man lättare att känna sexlust? Och om jag blir snyggare kommer jag även få komplimanger från min sambo om mitt utseende och det är också en bra sak som bättrar på sexlusten!


    Men oj, om du behöver ändra utsidan för att känna dig sexig är det insidan du måste funderar på... Behöver man komplimanger för sitt utseende, så, jo det är i självkänslan det sitter!
  • Anonym (?)

    Nu är det inte bara min näsa det är fel på utan jag har rätt mycket skavanker, tyvärr, i ansiktet. Visst kan man vara snygg och se bra ut om man bara hade en stor näsa men att resten av ansiktet såg bra ut. Sarah Jessica Parker har ju en lite större näsa än många andra har. Men hon är snygg i övrigt så man tänker inte på det. Dock har jag betydligt större näsa, med ful form, en potatisnäsa helt enkelt. Plus dålig hy, liten mun, mörka ringar under ögonen. Då ser man väldigt dålig ut tyvärr!

    Känner man sig äcklig är det svårt att känna sig sexig

  • Anonym (?)

    Jag blir lugn av att tänka att jag kan bli snygg mha operationer och andra behandlingar. Att jag för en gångs skull kan få känna mig snygg och sexig. Att nån tycker jag är snygg och sexig

  • Anonym (fin ger lust)

    Jag har gjort flera ingrepp o förbättringar och det klart man känner sig snyggare och sexigare o med det kommer ju mer självförtroende o då vill man ha mer sex. Framförallt om man har någon som älskar en. Men det är lätt att man blir väldigt fast i utseende o plastik etc.

Svar på tråden Ökad sexlust av att fixa till sig och skönhetsoperera sig?