• AnnaiMalmoe

Utslag gravidolja, tips?

Jag blev rekommenderad att använda en lite bättre gravidolja för att slippa bristningar som jag kan ha anlag för i släkten.

Provade Lovely Mother Body oil men fick utslag av den. Gissar att den är FÖR naturlig.

Någon som har tips på en bättre gravidolja jag som känslig kan använda för att motverka bristningar? Tar gärna emot andra tips för att motverka bristningar i samband med graviditeten.

gravidolja, känslig, utslag, åkerberg
  • Svar på tråden Utslag gravidolja, tips?
  • Murvelmaask

Det finns inga som helst belägg för att olja hjälper mot bristningar. Däremot kan det vara väldigt skönt när huden stramar.

• Murvelmaask

Tyvärr är nog det enda tipset mot bristningar andra gener.

Jag tillhör den lyckligt lottade skaran som inte fick några. Jag använda inga produkter alls. Hoppas att det går bra för dig också!

• Misscaswell

Prova något mjukgörande som funkar för dig i vanliga fall. Jag testade allt (bio-oil, kokosolja, vanliga body butters och fuktkrämer) men fick klåda på magen av precis allt. Sen slutade jag helt att smörja magen och då försvann klådan. Och som redan sagts kan man inte göra något för att motverka bristningar.

• Phialia90
    AnnaiMalmoe skrev 2016-03-10 16:38:39 följande:

Jag blev rekommenderad att använda en lite bättre gravidolja för att slippa bristningar som jag kan ha anlag för i släkten.

Provade Lovely Mother Body oil men fick utslag av den. Gissar att den är FÖR naturlig.

Någon som har tips på en bättre gravidolja jag som känslig kan använda för att motverka bristningar? Tar gärna emot andra tips för att motverka bristningar i samband med graviditeten.

gravidolja, känslig, utslag, åkerberg
    Jag har endast smörjt magen med en fet hudsalva :) är i vecka 30 o inte fått några bristningar än, trots att jag har lätt för att få det :)
  • Moorii

Jag använder mandelolja som finns på apoteket, mest mot kliande, tycker den är bra :)

• Johannaberg1984

Jag har använt Pregnancy Oilyrizer från Me & Mini! Jag älskar den verkligen, bra mild doft som funkar även om jag varit tokkänslig nu när jag är gravid.
    OCH den kladdar inte! Lycka till!

Svar på tråden Utslag gravidolja, tips?