• Pentra

Vilken powerbank ska jag köpa?

För något år sedan, när jag förberedde inför semester, så skaffade jag mig en Xtorm. Den är en powerbank som är av lite kraftigare modell och som kan laddas med både elström och solceller, vilket var viktigt för mig. Anledningen till att jag valde just denna är att den då var en utav få solcellsladdare som även klarade av att ladda surfplattor samt att den hade fått bra betyg. Solpanelerna är på 3.5 Watt och batteriet på 6000 mAh. -> www.iphonebutiken.se/xtorm-lava-charger-solcellsladdare-3755.html&utm_medium=textlink&utm_source=adrecord ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Pentra

Om powerbanken är helt urladdad så tar det 4 timmar att ladda den via nätet eller 8 timmar i solen. Under sommaren och soliga dagar så har jag laddat den med solens hjälp, men nu under vintertid så har jag i stort sett bara laddat den via nätström. Och det går alldeles utmärkt att ha mobilen eller surfplattan ansluten under laddningen. Då laddas alla samtidigt, fast då tar det förstås längre tid. Själv så brukar jag på kvällen koppla ena sidosladden på powerbanken till mobilen och den andra sidosladden kopplar jag till nätet via en kontakt med USB-uttag; då laddas båda samtidigt över natten och allt är fulladdat när jag går upp. Jag tycker att denna känns både tålig och rejäl, men det står i instruktionen att den skall hållas borta från vatten och fukt. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Vilken powerbank ska jag köpa?