Inlägg från: Anonym ((slarvig)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((slarvig))

HJÄLP! Tror att min sambo är svag-begåvad?!

TS, din sambo är säkert normalbegåvad. Att han får IG beror kanske på dåligt självförtroende, det verkar ju inte som han fått så mycket peppning under uppväxten. Du får fundera på vilka egenskaper du vill att dina barns pappa ska ha. För mig är hög IQ oväsentligt. Som många andra skrivit tycker jag det är bättre att ha en empatisk och ordentlig pappa som lyssnar på sina barn och ger dem en trygg vardag.

Själv har jag över 140 i IQ ich skrev 2.0 på högskoleprovet. MEN eftersom jag glidit igenom grundskolan och gymnasiet behövde jag aldrig lära mig självdiciplin och det förbannar jag nu som vuxen! Jag är en slarvig tidsoptimist som har svårt att ta tag i saker, och det gäller allt från städning till studier. Förr löste sig allting ändå, och det är väldigt svårt att öva in ett nytt beteende som vuxen.

Min sambo är normalbegåvad och jag är så stolt över honom eftersom han är så ordentlig, strukturerad, ansvarstagande och alltid gör det han ska! Dessutom har han bra självkänsla och är stabil, medan jag är osäker, väldigt känslosam och har lätt för att bli deppig. Jag önskar att våra barn får alla hans fina sidor! Men, man kan ju inte styra sådant och jag tror att miljö och uppfostran formar en männsika mycket mer än vad generna gör.

Svar på tråden HJÄLP! Tror att min sambo är svag-begåvad?!