Inlägg från: Anonym (obetydligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (obetydligt)

HJÄLP! Tror att min sambo är svag-begåvad?!

min sambo är långt ifrån "smart" om man ska mäta det i kunskap, allmänbildning osv...han har ganska svår dyslexi, stavar som en kratta, vet ingenting om geografi, suger på matte, språk osv. MEN...är det något han har så är det HJÄRTA! det finns ingen på denna jord som tycker illa om honom och han kliver rakt in i hjärtat på alla han träffar. det spelar ingen roll vem det är som frågar så hjälper han till, bara för att han är sån. han är otroligt duktig på praktiska saker och är multihändig på alla vis, fixar allt som kan fixas här hemma och på bilar osv. det är en egenskap som jag uppskattar toroligt mycket mer än om jag hade kunna haft "intelligenta" diskussioner med honom, det kan jag ha med andra som är intresserade av samma saker som jag. jag hoppas verkligen att våran dotter har ärvt mer från honom än från mig, för även om jag har haft det lätt i skolan och han svårt så känns det som att han ligger långt före mig pga sinaunderbara egenskaper. IQ tar en inte särskilt långt här i livet

Svar på tråden HJÄLP! Tror att min sambo är svag-begåvad?!